עכשיו זה רשמי: פייזר רוכשת את אלרגן בכ-160 מיליארד ד'

(עדכון) במסגרת עסקת המיזוג, בעלי המניות של אלרגן יקבלו 11.3 מניות של החברה הממוזגת עבור כל מניה אחת של אלרגן, בעוד בעלי המניות של פייזר יקבלו מניה אחת עבור כל מניה ■ מנכ"ל פייזר: "לפייזר תהיה גמישות פיננסית גדולה יותר"

מטה פייזר, ניו יורק / צלם בלומברג
מטה פייזר, ניו יורק / צלם בלומברג

פייזר הודיעה היום (ה') על עסקת הענק לרכישת יצרנית הבוטוקס אלרגן תמורת כ-363 דולר למניה או כ-160 מיליארד דולר, עסקה שיוצרת את חברת הפארמה הגדולה בעולם.

במסגרת ההסכם, בעלי המניות של אלרגן יקבלו 11.3 מניות של החברה הממוזגת - Pfizer PLC - עבור כל מניה אחת של אלרגן. בעלי המניות של פייזר יקבלו מניה אחת בחברה המאוחדת עבור כל מניה שהם מחזיקים. 

הדירקטוריון בשתי החברות אישר היום באופן רשמי את העסקה. כמו כן, נקבע בהסכם כי ריד יוביל את חברת הענק בעוד מנכ"ל אלרגן ברנט סונדרס יכהן כבכיר בחברה.

"באמצעות המיזוג הזה, לפייזר תהיה גמישות פיננסית גדולה יותר, שתפשט את הגילוי והפיתוח המתמשך של התרופות החדשניות שלנו", אמר מנכ"ל פייזר איאן ריד. הוא הוסיף כי העסקה, שנחשבת לגדולה ביותר שנעשתה אי פעם בסקטור התרופות, תאפשר לחברה להמשיך ולהשקיע בארה"ב, להחזיר הון למשקיעים ולמצב את החברה בעמדה תחרותית טובה יותר בתעשייה. 

ריד רמז למעשה בדבריו כי העסקה תאפשר לפייזר להעביר את המטה שלה מחוץ לארה"ב ובכך ליהנות מתשלום מסים נמוך יותר.

שווי השוק של אלרגן עומד על 113 מיליארד דולר והצעת רכש מצידה של פייזר תהיה למעשה הניסיון השני של הענקית האמריקאית לרכוש יריבה אירופית. זאת לאחר שבשנה שעברה היא ניסתה לרכוש את חברת התרופות אסטרה-זנקה. לאחר 6 חודשים של משא ומתן אינטנסיבי, אסטרה-זנקה דחתה את הצעתה של פייזר.