הדולר היציג התחזק בכ-0.41% ל-3.894 שקלים

האירו נחלש ל-4.13 שקלים ■ בנק ישראל הותיר את הריבית על כנה ■ בעולם, האירו נסחר בשפל של 7 חודשים מול הדולר ברקע לספקולציות לפיהן הבנק המרכזי האירופי ירחיב את תוכנית הרכישות

קרנית פלוג / צילום: איל יצהר thinkstock
קרנית פלוג / צילום: איל יצהר thinkstock

המסחר בשוק המט"ח התנהל היום (ב') במגמה מעורבת של השקל מול המטבעות המרכזיים. הדולר התחזק בכ-0.41% מול השקל ושערו היציג נקבע על 3.894 שקלים. האירו, שהשלים בחודש החולף ירידה של כ-5% מול השקל, נחלש היום בכ-0.15% ושערו היציג נקבע על כ-4.138 שקלים.

בעולם, האירו נחלש בכ-0.2% מול הדולר לרמה של 1.061 דולרים לאירו, שפל של שבעה חודשים. זאת ברקע לספקולציות בשוק לגבי האפשרות שהבנק המרכזי האירופי ירחיב את התוכנית להקלה כמותית ואת רכישות האג"ח בחודש הבא.

בנק ישראל פירסם היום לאחר נעילת היציגים את החלטת הריבית לחודש דצמבר. בהתאם לתחזיות המוקדמות ולהצהרותיו של הבנק עצמו, הוא הותיר את הריבית על כנה ברמה של 0.1%, אך המשקיעים יתמקדו בעיקר בדברים של נגידת הבנק קרנית פלוג במהלך מסיבת העיתונאים שלאחר ההחלטה. בהחלטה הקודמת, נזכיר, פלוג אמרה שבנק ישראל יותיר את הריבית ברמת שפל לאורך זמן רב.

יניב חברון, הכלכלן הראשי של אקסלנס כותב בסקירתו השבועית: "נראה שבינתיים גם עדכון המשקולות לשער החליפין הנומינלי האפקטיבי (השקל מול סל המטבעות) לא מצליח לעצור את מגמת ההתחזקות של השקל. לאחר שבחלק גדול מהחודשים ספטמבר-אוקטובר עמד ערכו של הסל ברמה מעט מעודדת יותר, בטח מבחינת בנק ישראל. בשבועיים האחרונים, הוא חוזר להיחלש ויורד לרמה של 85.83 נקודות, קרוב מאוד לרמת השפל בה חזינו בחודש אוגוסט. אין ספק שלאור המצב הביטחוני הנוכחי, בהחלט מפתיע שהשקל ממשיך להתחזק. מצד שני, במידה ולא נראה שיפור, וגרוע יותר, במידה והמצב יחריף, המגמה בהחלט עשויה להשתנות".

ב- FXCM ישראל מציינים הבוקר: "לאחר התיקון כלפי מטה בשבוע שעבר, הדולר-שקל פותח את שבוע המסחר כשאנחנו הולכים ונכנסים אוטוטו לחודש דצמבר ומתקרבים להחלטת הריבית המכרעת של הבנק הפדרלי, שבה הוא צפוי על פי ההערכות להעלות את הריבית. היום יתמקדו הסוחרים בהחלטת הריבית של בנק ישראל. ברמה הטכנית, הדולר שקל מצוי בתיקון כלפי מטה. עלייה מעל 3.90, ובייחוד מעל 3.92, תסלול את הדרך לטיפוס לשיא חדש מעל 3.94. ואולם, כל עוד הצמד מתחת ל-3.90 הלחץ הוא כלפי מטה ותיתכן התרחבות של התיקון".