תנודתיות במחירי הנפט: חוזים על WTI ירדו ל-41.75 ד'

שר הנפט הוונצואלי העריך שמחירי הנפט יצנחו עד לכ-20 דולר לחבית ב-2016 ■ הוא ציין שאופ"ק אינו יכול להרשות לעצמו מלחמת מחירים בעניין הנפט ■ אנליסט בכיר בגולדמן זאקס שותף להערכות אלה אך מציין שהסבירות לכך נמוכה

נפט / צילום: שאטרסטוק
נפט / צילום: שאטרסטוק

הנפט נסחר היום (ב') בתנודתיות רבה ועבר מעליות לירידות על רקע ספקולציות והתבטאויות שונות של גורמים בסקטור.

החוזים על הנפט מסוג WTI ירדו היום בכ-0.36% לרמה של 41.75 דולר לחבית. החוזים על הנפט מסוג ברנט עולים 0.4% ונסחרים סביב 44.84 דולר לחבית.

זאת, לאחר דיווח בבלומברג לפיו סעודיה תשתף פעולה עם יצרניות הנפט באופ"ק ומחוץ לאופ"ק על מנת לייצב את המחירים. התנודות במחיר הנפט מעוררים חשש לגבי הצמיחה של הכלכלה הגלובלית ומכבידים על השווקים בעולם. בינתיים בגולדמן זאקס ובאופ"ק מעריכים שמחירי הזהב השחור יצנחו לרמות נמוכות יותר בשנה הקרובה.

שר הנפט הוונצואלי אולוגיו פינו אמר אתמול שקרטל הנפט אופ"ק אינו יכול להרשות לעצמו מלחמת מחירים בעניין הנפט וחייב לפעול במטרה לייצב בקרוב את המחירים. כשנשאל כמה המחירים יכולים לרדת ב-2016, הוא השיב כי להערכתו עד לרמה של כ-20 דולר לחבית.

במקביל, מישל דלה וויגנא, אנליסט בכיר בגולדמן זאקס, שותף להערכות של פינו ואמר בראיון לרדיו של ה-BBC כי מחירי הנפט עלולים לרדת לרמה של 20 דולר לחבית. עם זאת הוא הוסיף באותה נשימה כי הסבירות לכך היא נמוכה יחסית ועומדת על כ-15% בלבד. הוא ציין כי בתרחיש הקיצון הזה, אם מחירי הזהב השחור אכן ייפלו ל-20 דולר לחבית, זה יהיה זמני בלבד אך יזעזע את המערכת.