גולדמן זאקס בהמלצת "קנייה" לטבע: עשויה לזנק בכ-22%

האנליסטית ג'יימי רובין מעלה את ההמלצה למניית טבע מ"נייטרלי" ל"קנייה" ■ מחיר היעד נותר ברמה של 75 דולר למניה ■ בין הסיבות לשיפור מציינת רובין את ביצועי תרופת הדגל של טבע, קופקסון, שהיקפי המכירות שלה צמחו

ארז ויגודמן / צילום: איל יצהר
ארז ויגודמן / צילום: איל יצהר

מעל שלוש שנים לא החזיקו בבנק ההשקעות גולדמן זאקס בהמלצה חיובית על מניית טבע, עד אתמול. "הסיפור השתפר", כותבת האנליסטית ג'יימי רובין, ומעלה את ההמלצה למניית טבע  מ"נייטרלי" ל"קנייה". מחיר היעד נותר ללא שינוי, 75 דולר, שמשקף פרמיה של 21.6% על פני מחיר המניה. המחיר נקבע על בסיס מכפיל רווח של 14 ל-2016, ועדיין לא כולל את תרומת רכישת החטיבה הגנרית של אלרגן, שתושלם לפי ההערכות בתחילת 2016.

בין הסיבות לשיפור מציינת האנליסטית את ביצועי תרופת הדגל של טבע, קופקסון לטיפול בטרשת נפוצה, שהיקפי המכירות שלה נשארו ללא שינוי ואף צומחים למרות כניסת התחרות הגנרית לשוק.

בנוסף' רובין מזכירה את רכישת החטיבה הגנרית של אלרגן, שתחזק את מעמדה הדומיננטי של טבע בשוק הגנרי, ואת חיזוק הפייפליין (צבר התרופות בפיתוח) המקורי של טבע. "אמנם ההשקות המשמעותיות יהיו רק עוד שנתיים-שלוש, אך אנו מצפים לפרסום תוצאות קליניות החל מאמצע 2016, עובדה שתגביר את הביטחון של המשקיעים ותוביל להרחבה פוטנציאלית של המכפילים", כותבת רובין.

החששות שלה בנוגע למניה קשורות לאפשרות של כניסת תחרות גנרית לקופקסון במינון הכפול (40 מ"ג) שכרגע מוגן בפטנט, כבר ב-2017. עם זאת, לדבריה הסיכון לדאונסייד מוגבל. עוד מציינת האנליסטית כי רוב התרופות של טבע לא חשופות להעלאות מחירים משמעותיים, דבר שמפריד את טבע מחברות הפארמה שהואשמו לאחרונה בהעלאות מחירים.

מחודש מארס 2014 המליצו בגולדמן זאקס על מניית טבע בהמלצת "נייטרלי", למעט תקופה מסוימת שבה הבנק לא סיקר את טבע לאור מעורבותו בעסקת טבע=מיילן שלא יצאה אל הפועל. קודם לכן המליצו בגולדמן זאקס על מניית טבע בהמלצת "מכירה" במשך מספר חודשים.