האוצר סותר דברי כחלון: צפוי "בור" של 8.7 מיליארד ש' ב-2017

שר האוצר כחלון אמר ביום בגל"צ, כי לא יפתח "בור" בתקציב 2017, ואולם דבריו אינם עולים בקנה אחד עם תחזית כלכלני האוצר ■ האוצר יידרש גם לבצע קיצוצים בתקציב בהיקף 5.7 מיליארד שקל נוספים על מנת לעמוד בתקרת ההוצאה ל-2017

משה כחלון / צילום: אוריה תדמור
משה כחלון / צילום: אוריה תדמור

שר האוצר משה כחלון אמר היום בראיון בגל"צ, כי הוא לא פותח "בור" בתקציב המדינה לשנת 2017. ואולם, דבריו של שר האוצר אינם עולים בקנה אחד עם תחזית התקציב לשנים 2017-2019 של כלכלני משרד האוצר.

מהתחזית שאושרה כחלק מחוק התקציב הרב שנתי (הנומרטור) לפני כשבוע בכנסת, עולה כי צפויה חריגה ("בור") של כ-8.7 מיליארד שקל ב-2017 בניגוד לדברי השר משה כחלון, וזאת אם יעד הגירעון לשנה זו לא ישתנה מ-2.5%.

בנוסף, יידרש האוצר לבצע התאמות (קיצוצים בתקציב) בהיקף 5.7 מיליארד שקל נוספים על מנת לעמוד בתקרת ההוצאה הקבועה בחוק לשנה זו.

עד היום נהג האוצר לשנות את הכללים בכל פעם שהתקציב איים לחרוג מהתקרה. חקיקת הנומרטור נועדה למנוע את ההתנהלות הבעייתית הזו שפוגעת באמינות הפיסקלית של ממשלת ישראל בעיני סוכנויות הדירוג הבינלאומיות.

כחלון אמר היום עוד, כי הוא הצליח להוריד מסים ב-6 מיליארד שקל, בעוד שבנק ישראל המליץ להעלות מסים ב-8 מיליארד שקל. בתגובה בנק ישראל אמר כי הפחתת המסים הזו התאפשרה רק כי הממשלה העלתה את יעד הגירעון ב-10 מיליארד שקל.