פייפאל לא חוששת מאפל: "כששחקן חדש נכנס - אנחנו גדלים"

בכיר בענקית התשלומים: "אנשים מבינים שיש פתרון להעברת כספים במקום מזומן או צ'קים"

 האפליקציה Venmo / צילום: בלומברג
האפליקציה Venmo / צילום: בלומברג

שבוע וחצי אחרי פרסום הדיווחים על כך שאפל עשויה להיכנס לתחום המתחמם של העברת תשלומים בין משתמשים, השחקנים המובילה בתחום פייפאל לא מציגה סימני דאגה. לפייפאל, שהתפצלה לפני מספר חודשים מאיביי, יש אפליקציה מובילה בתחום בשם Venmo ונראה שדווקא כניסה של שחקנים חדשים בתקופה האחרונה - בהם פייסבוק, סנאפצ'ט ואפילו Square של ג'ק דורסי שהנפיקה בסוף השבוע האחרון - רק מחזקת אותה.

"כל פעם ששחקנים חדשים נכנסים לשוק אז Venmo גדלה הרבה יותר מהר כי אנשים מבינים שיש פתרון דיגיטלי להעברת כספים מאחד לשני במקום שימוש במזומן או בצ'קים", הסביר ביל רדי, סמנכ"ל בכיר למוצרים ולהנדסה בפייפאל, בשיחה עם "גלובס". "השחקנים החדשים מוסיפים לחינוך השוק ואז Venmo ופייפאל נהנו מכך".

"אי אפשר להעריך את המספרים"

לפני כשבוע וחצי, כאמור, דיווח "הוול סטריט ג'ורנל" על כך שבאפל בוחנים אפשרות לאפשר למשתמשי אייפון להעביר ביניהם כספים באמצעות הודעת טקסט, מה שהוביל לירידה של 2% במניות פייפאל. בענקית התשלומים המקוונים ראו בשנה שעברה, באמצעות אפליקציית Venmo, סך העברת כספים של 2.4 מיליארד דולר.

בין היתר משמשת האפליקציה לחלוקת תשלומים בין חברים במסעדות, ברכישת מתנות משותפת או בנסיעה במונית. אפליקציית Square Cash גלגלה בשנתיים האחרונות מיליארד דולר בהעברת כספים בין חברים.

מעבר לאפליקציות ייעודיות של חברות טכנולוגיה, גם בנקים וחברות אשראי נכנסו לתחום בתקופה האחרונה, בישראל ובעולם.

"כשנכנסנו לתחום העברת הכספים בין אנשים (Peer-to-Peer - ר' ג') לפני 4-5 שנים, כולם אמרו לנו שזה שוק לא מעניין ושזו בעיה לא רלבנטית", מספר רדי, "אבל במציאות יש עשרות מיליארדי דולרים שעוברים ידיים. הרוב קורה היום במזומן אז אי אפשר להעריך את המספרים המדויקים".

עוד הוסיף רדי כי "אם תסתכל על המכירות ברבעון האחרון של סטארבאקס באפליקציה שלהם, אז אפשר לראות שההכנסות של Venmo עברו אותם במונחים של דולרים.

"אנחנו השחקנים הוותיקים ביותר בשוק הזה אבל זו עדיין בעיה גדולה ולא פתירה ומי שצריך הוכחה לכך יכולה לראות את הרשימה ההולכת וגדלה של שחקנים חדשים שמנסים להיכנס לשוק".

הכותב היה אורח בחברת פייפאל