חברת פוליקום ישראל נסגרת - 200 עובדים יפוטרו

החברה נחשבת לאחת השחקניות המובילות בתחום שיחות הווידיאו לארגונים ■ בחברה מתכננים לסגור את הפעילות המקומית ולהעביר אותה לחברת מיקור חוץ בהודו

כ-15 שנה אחרי שרכשה את הפעילות של חברת Accord Networks והקימה את Polycom Israel, מגיעה הפעילות המקומית של חברת שיחות הווידיאו המובילה לסיום דרכה בישראל. החברה, שרכשה את Accord בעסקת מניות בהיקף של 339 מיליון דולר, הודיעה הבוקר ל-200 עובדי החברה כי המשרדים בישראל ייסגרו והעובדים יפוטרו. החברה מעסיקה כ-80 עובדים נוספים במיקור חוץ וגם הם צפויים לסיים את עבודתם.

בחברה הסבירו כי המהלך נולד בעקבות עלויות הייצור הגבוהות בישראל והכוונה היא להעביר את הפעילות לחברת מיקור חוץ בהודו. לשם כך צפויים להגיע בשבוע הבא משלחת מהודו, שמטרתה לעבור חפיפה של מספר שבועות על הפעילות.

עובדי החברה צפויים לעבור מחר שימועים לפני פיטורים ולקבל הודעה על מועד הפיטורים שלהם בפועל, כשהמועד המינימלי המחויב בחוק הוא 30 ימי התראה מראש. בקרב חלק מהעובדים נעשה ניסיון של הרגע האחרון להתנגד למהלך ולנסות ולאגד את העובדים. כפועל יוצא מהרצון להתאגד, מנסים חלק מהעובדים למנוע מהם להעביר ידע למשלחת ההודית ובכך למעשה לייתר את תפקידם ופעילותם.

בין העובדים המפוטרים ישנם אנשי פיתוח, בעיקר בתחומי אלגוריתמיקה וקידוד וידיאו, מערכות פיתוח embed, מתכנתי C ולינוקס. יש לציין כי בעבר נערכו מספר סבבי פיטורים בחברה.

חברת פוליקום נחשבת למובילה בתחום שיחות הווידיאו קונפרס ועובדת מול ארגונים מובילים כמו מיקרוסופט, AT&T, IBM ועוד.

מחברת פוליקום נמסר בתגובה, כי "פוליקום החליטה לסגור את הפעילות בישראל כדי לייעל את הפעילות שלה. המהלך ישפיע על 200 עובדים, שהם 6% מכוח העבודה העולמי של החברה. בכוונת החברה להעביר את הפעילות מישראל למרכז פיתוח אחר בעולם לצד אפשרות לשימוש במיקור חוץ. הפיטורים ייכנסו לתוקף החל מינואר 2016, כשהמרכז כולו ייסגר באופן סופי במהלך הרבעון השלישי של 2016".

בחברה הבהירו כי "היה מדובר בהחלטה קשה ובאופן טבעי נעבוד עם העובדים כדי שהמהלך יעבור בצורה החלקה ביותר".