כישלון בהנפקת סייפ-טי: ביקושים של 8.5 מיליון שקל בלבד

החברה ביקשה לגייס 20 מיליון שקל ■ החברה נושאת כבר זמן רב הערת "עסק חי" בדוחותיה, ועד כה פעילותה ממומנת על ידי בעלי המניות

סייבר / צילום:  Shutterstock/ א.ס.א.פ קרייטיב
סייבר / צילום: Shutterstock/ א.ס.א.פ קרייטיב

נכשלה הנפקת המניות הראשונית של חברת הסייבר סייפ-טי דאטה (Safe-T) בבורסה בתל אביב. החברה, שביקשה לגייס 20 מיליון שקל, זכתה לביקושים בהיקף של 8.5 מיליון שקל בלבד. מכיוון שהביקוש היה נמוך מ-14 מיליון שקל, גם לא הופעלה ההתחייבות החיתומית שהעניקו החתמים בהנפקה לחברה.

את ההנפקה הוביל כלל פיננסים חיתום.

לפני כשבוע פרסמה החברה, שבשליטת אמיר מיזהר, תיקון תשקיף, ממנו עולה כי שווי החברה האפקטיבי בהנפקה קוצץ ב-26% ל-36 מיליון דולר, לעומת שווי של 49 מיליון דולר בעדכון האחרון שפרסמה לפני קצת יותר מחודש. בחברה הוסיפו כי שוויה בדילול מלא יעמוד על 41 מיליון דולר.

בסך הכול קיצצה החברה כמחצית משוויה מאז טיוטת התשקיף הראשונה שהיא פרסמה בסוף חודש אוגוסט. סייפ-טי גם צמצמה את סכום הגיוס המינימלי שהיא מעוניינת לבצע ב-33%, ל-22 מיליון שקל בלבד.

החברה נושאת כבר זמן רב הערת "עסק חי" בדוחותיה, ועד כה פעילותה ממומנת על ידי בעלי המניות, כאשר רואי החשבון מציינים כי "המשך פעילותה של החברה מותנה בגיוס כספים נוספים עד שתגיע לפעילות רווחית". בסוף הרבעון השני של השנה קופת המזומנים של החברה הייתה דלילה והכילה 635 אלף דולר בלבד - מרביתם כספי ההלוואה מקבוצת המשקיעים בראשות שלומי שני ודרור עצמון, לצד גירעון של 1.6 מיליון דולר בהונה העצמי.