הבורסה תשיק אופציות על כל המניות במדד המעו"ף

דירקטוריון הבורסה אישר להשיק אופציות על 16 מניות נוספות במדד ת"א 25 ■ ב-2009 הבורסה השיקה לראשונה אופציות על מניות וכיום נסחרות בבורסה אופציות על 9 מניות ■ מועד ההשקה יימסר בהמשך

בורסת תל אביב / צילום: תמר מצפי
בורסת תל אביב / צילום: תמר מצפי

דירקטוריון הבורסה אישר לפני מספר ימים השקת אופציות על שאר 16 המניות הנכללות במדד ת"א-25. בעקבות ההחלטה יתאפשר מסחר באופציות על כל המניות הכלולות במדד. מועד ההשקה של האופציות עדיין לא הוחלט.

נזכיר, בשנת 2009 השיקה לראשונה הבורסה אופציות על מניות הנסחרות במדד ת"א-25. בשנה שעברה הושקו אופציות גם על מניות "בזק" ו"פריגו", וכיום נסחרות בבורסה אופציות על 9 מניות.

הבורסה מסבירה כי ההחלטה על השקת האופציות נועדה להרחיב את מגוון האופציות הרשומות למסחר בבורסה. בבורסה מעריכים כי השקת האופציות תאפשר חשיפה באמצעות נגזרים למניות מענפים אשר כיום לא מונפקות עליהן אופציות - ביומד, טכנולוגיה, נדל"ן ובינוי, והשקעה ואחזקות. כמו כן בבורסה סבורים כי השקפת האופציות על מניות תאפשר למשקיעים לבצע אסטרטגיות מגוונות.

לדברי רובי גולדנברג - סמנכ"ל בכיר, מנהל מחלקת מסחר, נגזרים ומדדים: "השקת האופציות החדשות שתשלים את קבוצת האופציות על כל מניות מדד ת"א-25 היא מהלך משמעותי להרחבה ולגיוון של אפשרויות המסחר בבורסה. אנו מקווים כי צעד זה, לצד פעולות נוספות שאנו מקדמים, ייתן מענה לצרכי השוק ויתרום לשיפור הנזילות ולהגדלת היקפי המסחר".