הסטטוס בפייסבוק שהוציא את ירון זליכה משלוותו

(עדכון) - סטטור של ירום אריאב בפייסבוק הרתיח את זליכה ■ בין אריאב לזליכה זורם דם רע עוד מהתקופה בה שימש אריאב כמנכ"ל האוצר וזליכה כחשב הכללי ■ אריאב: "עבודה עיתונאית פשוטה ביותר תחשוף את הנתונים השקריים, את המניפולציות, הרדידות והדמגוגיה"

ירום אריאב / צלם: תמר מצפי
ירום אריאב / צלם: תמר מצפי

ירום אריאב, שכיהן כמנכ"ל האוצר בין השנים 2007-2010, העלה היום (ג') לפייסבוק פוסט ובו ביקורת חריפה על ירון זליכה, לשעבר החשב הכללי ומי שעומד היום במרכזה של סדרת הטלוויזיה הכלכלית "מגש הכסף".

יש לציין כי בין השניים זורם דם רע עוד מהתקופה בה שימש אריאב כמנכ"ל האוצר וזליכה כחשב הכללי. שר האוצר דאז, רוני בר-און, רצה לסיים את כהונתו אבל מבקר המדינה דאג, מיכה לינדנשטראוס, העניק לו צו הגנה כחושף שחיתויות. אריאב, יחד עם בכירי אוצר נוספים, יצא אז נגד זליכה וטען כי "המשך כהונתו של ירון זליכה כחשב הכללי היא סיטואציה שפוגעת קשות בתפקוד משרד האוצר ולכן פוגעת קשות בכלכלת מדינת ישראל".

היום, בפוסט בפייסבוק, תקף אריאב את קריאתו של זליכה לפתוח בחקירה פלילית כנגד מי שחילק לדלק ונובל את רשיונות הגז. "ומי היה החשב הכללי בזמן שחולקו רישיונות הגז לדלק ונובל? אדון זליכה, כמובן. האם יתכן שזליכה קורא לפתוח בחקירה פלילית כנגד עצמו?".

מכאן, עובד אריאב למתקפה ישירה: "אבל זה האיש. זה האינטגריטי שלו. זאת היושרה המקצועית. הגיבור החדש של מעמד הפועלים, כמו ששר לנו ג'ון לנון. וכל אנשי המחאה הסימפטיים ושוחרי הטוב, כתינוקות שנשבו, נשבו בקסמיו ואין מי שיחשוף את ערוותו. בימים האחרונים אני מוצף פניות של חברים שנתקלו בו מקרוב ששואלים איך זה ייתכן ואיך זה שאף אחד לא חושף את פרצופו האמיתי של הזליכה ואת מהלכיו הנכלוליים לאורך השנים. ואין לי תשובה (תרתי משמע...) הרי עבודה עיתונאית פשוטה ביותר תחשוף את הנתונים השקריים, את המניפולציות, הרדידות והדמגוגיה".

בסיום הפוסט מציין אריאב: "כן, נכון, אני עובד עם אדיסון שמנסה לחפש ולהפיק גז באזור ולשבור את מונופול הגז. טייקונצ'יק מושחת שכמוני!" מדובר במפעילת קידוחי גז איטלקית, שמיוצגת בישראל על ידי אריאב.

זליכה מסר בתגובה: "אמנם אין זה ממנהגי להגיב לשקרים והכפשות, אך שקר כה בוטה מחייב אותי לחרוג ממנהגי זה. חוק הנפט והגז קובע כי מועצת הנפט, באישור שר האנרגיה, היא זו האמונה על חלוקת רישיונות הנפט והגז. זאת, על אף שבנכסים אחרים, שאינם רישיונות גז ונפט, יהיה האחראי החשב הכללי. עוד יודגש כי דיוני המועצה חסויים. לאור זאת, פניתי בתקופת כהונתי כחשב כללי בבקשה כי החוק יתוקן ונציג החשב הכללי יצורף למועצה. בקשה זו נדחתה על ידי השרים הממונים ולפיכך לא זו בלבד שלחשב הכללי לא הייתה כל סמכות, אחריות או נגיעה לחלוקת רישיונות הגז, אלא שאף נמנעה ממנו, בחוק, הגישה למידע בנושא. לכן אף אינני יודע מתי חולקו הרישיונות והאם בתקופת כהונתי או לאחריה.

"כעת, בדיעבד, אפשר להבין מדוע היו שר האנרגיה פואד (בן אליעזר) ורה"מ אולמרט מעונינים כי לי או לנציגי לא תהיה כל גישה לתחום וברור לכל בר-דעת כי לו היתה לי גישה לא היינו עומדים היום בפני הקטסטרופה שבמסגרתה אולמרט, פואד ואנשיהם חילקו את האוצר הגדול ביותר שהתגלה פה אי-פעם ללא מכרז, ללא תמורה ובחדרי חדרים.

"ירום אריאב, מבכירי אנשי אמונם של העבריינים המורשעים אולמרט והירשזון בתקופה שבה חולקו רישיונות הגז, יודע מן הסתם את האמת. הוא גם מיטיב לדעת יותר מכול אחד אחר מדוע היה חשוב לו, לפואד, להירשזון ולאולמרט כי אעזוב את תפקיד החשב הכללי מוקדם ככל האפשר. ואולם מה ניתן לצפות מאיש אמונם של עבריינים מורשעים?".