סופו של בלון: WTP קרסה לשווי של 5 מיליון שקל בלבד

בקשת פשיטת רגל נגד בעל השליטה אבנר ארזי ■ לארזי, שותפו לשעבר של אמיר ברמלי, חוב בסכום של 32 מיליון שקל לבנק הפועלים ■ חברת מיחזור הפסולת שבשליטתו דורשת ממנו לעמוד בהתחייבותו ולהזרים לה סכום של 15 מיליון שקל

אמיר ברמלי / צילום: כפיר חרבי
אמיר ברמלי / צילום: כפיר חרבי

חברת מיחזור הפסולת הקורסת WTP  דיווחה הבוקר (ג') לבורסה על בקשת פשיטת רגל שהגיש בנק הפועלים נגד בעל השליטה בחברה, אבנר ארזי, בתחילת החודש. במקביל הודיעה החברה המידרדרת כי היא מתכוונת לדרוש מארזי לעמוד בהתחייבותו להזרמת הון של עד 15 מיליון שקל לחברה. בקשת פשיטת הרגל הוגשה באמצעות מפרק קרן קלע וחברת רוביקון, שבבעלות מי שהיה שותפו של ארזי לשליטה ב-WTP, איש העסקים אמיר ברמלי.

WTP, הנסחרת כיום בשווי זניח של כ-5 מיליון שקל בלבד (בשיאה נסחרה אשתקד בשווי של 230 מיליון שקל), הזהירה כי לבקשת פשיטת הרגל של בנק הפועלים עשויה להיות השלכה על יכולתו של ארזי לעמוד בערבותו לחובות החברה כלפי בנק הפועלים, וכן, על יכולתו של ארזי לעמוד בהתחייבותו להעמיד מימון לחברה. בבד בבד, מסרה החברה כי אתמול שיגרה מכתב לארזי, ובו דרשה כי יעמוד בהתחייבויותיו להעמיד מימון לפעילותה.

חוב של 32 מ' ש' לבנק הפועלים

בקשת פשיטת הרגל הוגשה לפני כשלושה שבועות על-ידי בנק הפועלים, באמצעות עורכי הדין ארז חבר ומורן מרדכי, בשל חוב בסכום של 32 מיליון שקל שחב ארזי לבנק. כ-14 מיליון שקל מן הסכום מיוחסים לחוב בחשבונו האישי של ארזי, כ-14 מיליון חוב בגין ערבותו לחובות WTP וכ-4 מיליון שקל נוספים בגין חובותיו לחברת אאאל שבשליטתו.

WTP, העוסקת בהפיכת אשפה ביתית לחומרי גלם לתעשיית הפלסטיק, מזוהה כאמור גם עם שותפו של ארזי, אמיר ברמלי, בעלי קרן קלע וחברת רוביקון, שנקלעו לליבה של חקירה פלילית של רשות ני"ע, ובהמשך לתיק פירוק מורכב ומסובך עקב חובות של 300 מיליון שקל, חלק ניכר מהם מיוחסים למחזיקי האג"ח שגייסה קרן קלע מחוץ לבורסה. ברמלי החזיק ב-WTP עד שהחליט להעביר את מניותיו ללא תמורה לשותפו אבנר ארזי באוקטובר האחרון, כשברקע הסתבכותו בפרשה הפלילית ובתיק הפירוק.

בבקשת פשיטת הרגל צוין כי לבנק התגלו "ממצאים מדאיגים בנוגע לארזי ולאופן התנהלותו... לשם ההמחשה, בעוד ארזי ניהל מגעים עם הבנק לעניין הסדרת החוב הישיר של ארזי והן חובה של חברת WTP, התפרסם באתר הבורסה דיווח של חברת WTP בדבר קבלת אשראי חדש לחברה מגורמים עלומים המקורבים לארזי, שהנו בעל השליטה בחברה. האמור מצביע על ניהול מגעים מצד ארזי שלא בתום לב וללא ביצוע גילוי מלא".קריסתה של מניית WTP בחודשים האחרונים פגעה במשקיעים שהאמינו בפוטנציאל הגלום בפעילות מיחזור האשפה של החברה. הבולטת ביניהם היא קרן להב שהוקמה על-ידי גיורא עופר (לשעבר מנכ"ל בנק דיסקונט) ויעל גיט (לשעבר סמנכ"לית המימון של קרן בראשית ובכירה בבנק הפועלים). ביולי 2014 הוקצו לקרן כ-5% ממניות WTP תמורת כ-5.5 מיליון שקל, שנמחקו מאז כמעט לחלוטין.

לא מצליחה לייצר הכנסות

WTP לא מצליחה לייצר הכנסות, צוברת הפסדים והונה העצמי מצטמק, והערת "עסק חי" מלווה את דוחותיה. בסיכום מחצית השנה הראשונה של 2015 הציגה החברה הכנסות של 200 אלף שקל בלבד, הפסד של 4.4 מיליון שקל, והון עצמי של פחות מ-3 מיליון שקל, לצד קופת מזומנים ריקה.

ברמלי נפרד מהחברה זמן קצר לאחר שנכשל מהלך להעביר לידיו את השליטה בה מידיו של מייסד הפעילות, ארזי. זאת על רקע דרישת בנק הפועלים לפירעון מיידי של הלוואה בהיקף של 15 מיליון שקל שהעמיד לה ביוני 2014. להבטחת ההלוואה העמידה החברה שעבוד בדרגה ראשונה על נכסיה ועל מניות החברה, וארזי חתם על ערבות מתמדת בלתי מוגבלת על ההלוואה.

לאחרונה הודיעה רשות ני"ע, כי החליטה להעמיד את אמיר ברמלי לדין בגין עבירות מרמה, בכפוף לשימוע שייערך לו. זאת בקשר לפעילותה של קרן קלע שבשליטתו, שגייסה מאות מיליוני שקלים מן הציבור באמצעות אג"ח, תוך שהיא עוקפת את החובה החוקית לפרסום תשקיף, בדרך של גיוס האג"ח בקבוצות של עד 35 משקיעים. ברמלי, שעל פי החשד אף הטעה את המשקיעים באשר לייעוד הכספים שהשקיעו, מכחיש את החשדות.

לאחר מינויו של המפרק לקרן קלע, ובהמשך לחברה האם רוביקון, נתגלה כי חובות הקבוצה עומדים על כ-300 מיליון שקל. מסמכים בתיק הפירוק מעלים תמיהות רבות, בין היתר לגבי משיכות בסכומים של מיליונים לטובת ברמלי ובני משפחתו, ושל מימון של עסקיו הפרטיים של ברמלי בכספי האג"ח, לכאורה ללא יידוע המשקיעים.