נעילה חיובית בבורסות אירופה; הדאקס טיפס 2%

רויטרס: ה-ECB שוקל בין היתר להגדיל את הריבית השלילית על הפקדונות ■ פרוטוקולים מישיבת הבנק המרכזי ביפן האחרונה: מספר חברים מעריכים כי הכלכלה תצמח בקצב נמוך גם ב-2017 ■ "שוק המניות אינו אוהב חוסר ודאות"

בורסות אירופה / צילום: רויטרס
בורסות אירופה / צילום: רויטרס

בורסות אירופה ננעלו היום (ד') בעליות שערים חדות, חרף המתיחות הגיאו-פוליטית בין רוסיה לטורקיה, והמשך איומי הטרור ביבשת. המשקיעים הגיבו היום לדיווחים לפיהם הבנק המרכזי האירופי שוקל להודיע בפגישת הריבית הקרובה על צעדים מרחיבים נוספים. בוול סטריט מתנהל המסחר בעליות קלות.

 

ב"רויטרס" דווח היום כי הבנק המרכזי האירופי (ECB) שוקל בפגישת הריבית ביום חמישי הבא, להרחיב את שיעור הריבית השלילית על הפקדונות הבנקאיים או להרחיב את תוכנית רכישות האג"ח, במסגרתה הוא רוכש כ-60 מיליארד אירו מדי חודש עד אמצע 2016. 

הפלת המטוס הרוסי בגבול סוריה-טורקיה, בטענה הטורקית כי חצה את גבולה והוזהר, היא רק עוד חוליה בשרשרת המתיחות הגיאו-פוליטית באזור בפרט ובעולם בכלל. איומי הטרור ממשיכים להלחיץ ממשלות ומשטרות ביבשת אירופה, כשהתוצאות עשויות לבוא לידי ביטוי בנתונים הכלכליים לרבעון הרביעי של השנה, כולל בדוחות הכספיים של החברות.

"האפקט מאירועים כמו ההתקפות בפריז או המצב הביטחוני בבריסל קטן יחסית, אבל מתחילה להיווצר אי-ודאות, והיא שמדאיגה את המשקיעים. שוק המניות אינו אוהב חוסר ודאות", ציינו הבוקר ב-Amundi Japan.

באסיה ננעל המסחר במגמה מעורבת. הסנטימנט במדד הניקיי היפני שלילי, בין היתר בצל הפרוטוקולים מישיבת הבנק המרכזי האחרונה, שהראו כי מספר חברים בבנק המרכזי מעריכים כי הכלכלה תצמח בקצב נמוך גם ב-2017.

מניות חברות התעופה היפניות שילמו מחיר בצל המתחים הגיאו-פוליטיים. נציין את Japan Airlines ואת ANA.

[לפורטל הפיננסי][לבורסות בעולם]