הח"כית הצעירה שקטלה את יאיר לפיד בפייסבוק

אתמול לפיד כתב על "החכית הצעירה שנמנעת מלהצביע על תיקון לחוק שהיא בעצמה הציעה" כאחת מההוכחות שלו לכך "שהמדינה מתפוררת" ■ ח"כית שרן השכל הגיבה בפוסט משלה: "יאיר, אל תטיף לי מוסר... אותך הבוחר שלח לאופוזיציה ואני אמשיך בעשייה"

אתמול ח"כ יאיר לפיד (יש עתיד) כתב פוסט בפייסבוק שבו הוא מנה "6 הוכחות טריות לכך שהמדינה מתפוררת". אחת מההוכחות האלה היתה "הצעירה בחברות הכנסת, רק בת 30, רק חודשיים ח"כית, שנמנעת מלהצביע על תיקון לחוק שהיא בעצמה הציעה. הציניקנים אמרו לה ש'ככה זה, ואין ברירה' וניצלו לרעה את העובדה שהיא אינה יודעת שזה לא חייב להיות ככה, ותמיד יש ברירה".

אז הח"כית הצעירה הזו עונה ללפיד בפייסבוק, ו"קוטלת" אותו בפוסט משלה. מדובר בח"כית שרן השכל (הליכוד), והחוק שהיא נמנעה לדברי לפיד להצביע עליו הוא חוק הגיוס. בטרם הפכה לחברת כנסת, היתה השכל ממובילי המאבק שתמכו בחקיקת חוק הגיוס. עם הצטרפותה לכנסת, התנגדה השכל לביטול הסנקציות הפליליות, סנקציות שהיו מהמהלכים המרכזיים של לפיד כשהוא ישב בממשלה הקודמת, ועלתה השאלה כיצד תנהג בהצבעה שמחייבת את כל חברי הקואליציה להצביע יחד עם עמדת הממשלה. בסופו של דבר היא התיישרה עם הקואליציה לביטול הסנקציות והעברת חוק הגיוס. על זה בדיוק לפיד הלין בפוסט שלו אתמול.

ח"כית השכל ענתה ללפיד וכתבה את הפוסט הזה: 

"יאיר, ראינו איך שר אוצר ללא שום יכולת וניסיון נוזף בח"כית טירונית מסיעתו (עדי קול) ומעניש אותה כי לא נשמעה לפקודת שליט המפלגה והממונה מטעם עצמו (על כך שח"כ קול נמנעה בהצבעה על חוק המשילות). הפוסל, במומו פוסל. אני, 'הצעירה והחדשה', יודעת בדיוק מה הכלים הפרלמנטרים שניתנו לי, ושבמסגרתם אני פועלת על פי מצפוני. ועובדה, לא הצבעתי בעד החוק, אך למרבה הפלא יו"ר המפלגה שלי לא 'העניש' אותי. אל תטיף לי מוסר ואל תזלזל בי או בסיעת הליכוד. הקואליציה שלנו אולי קטנה אך היא איתנה, ואילו אותך הבוחר שלח לאופוזיציה, שם יש לך מספיק זמן לפזר סיסמאות קליטות ומשפטי מחץ, משל היה זה טור למוסף של עיתוני השבת. אני וחברי, לעומת זאת, נמשיך בעשייה.
בידידות, הח"כית הצעירה".

 

יאיר לפיד שרן השכל / מתוך פייסבוק
 יאיר לפיד שרן השכל / מתוך פייסבוק