"נתניהו מר ביטחון? לא יודע להתמודד עם ילדות עם מספריים"

יאיר לפיד: "נתניהו מוביל אותנו לזה שנמשיך לחיות עם הפלסטינים, אנחנו רוצים לחיות בלי הפלסטינים ברחובות שלנו, ויש לנו תוכנית איך להגיע לזה"

יאיר לפיד / צילום: תמר מצפי
יאיר לפיד / צילום: תמר מצפי

יו"ר מפלגת יש עתיד ח"כ יאיר לפיד תוקף היום (ד') את רה"מ נתניהו בגין גל הטרור הפוקד את ישראל. "נתניהו, האיש שקורא לעצמו 'מר ביטחון', לא יודע איך להתמודד עם ילדות בנות 14 עם מספריים", אמר לפיד בכנס שדרות לחברה של מכללת ספיר.

בנאומו חזר לפיד על האירועים שהתרחשו בשבוע האחרון - מביטול חוק השוויון בנטל, המצב הבינלאומי של ישראל בעולם והמצב הביטחוני, דרך התנהגותו של אורן חזן ועד אמירתו של שר החינוך נפתלי בנט כי "ירה כדור בין העיניים של ראש הממשלה". לדברי לפיד, "ככה נראה שבוע בחייה של ממשלת נתניהו. זו התפרקות ערכית וזה לא חייב להיות ככה. אני יודע שהתרגלנו, אני יודע שהתייאשנו, אבל אני אומר לכם שבשנתיים עבודה חכמה ונחושה של ממשלה אחרת, עם ערכים אחרים, עם תוכניות עבודה מסודרות בתחום המדיני בטחוני, בתחום החברתי ובתחום הכלכלי, אפשר להפוך הכל. כי אנחנו - הישראלים - יכולים לחזור להיות מה שאנחנו צריכים להיות: חזקים, ערכיים, חדורי מטרה, עובדים יחד בשביל ליצור פה עתיד טוב יותר".

לפיד, כאמור, תקף את נתניהו בגין המצב הביטחוני ואמר: "נתניהו מוביל אותנו לזה שנמשיך לחיות עם הפלסטינים, אנחנו רוצים לחיות בלי הפלסטינים ברחובות שלנו, ויש לנו תוכנית איך להגיע לזה. הנחתי לא מזמן תוכנית מדינית שתאפשר לנו להיפרד מהפלסטינים תוך שמירה על בטחון ישראל. כולנו מאוחדים כמובן סביב המלחמה הבלתי מתפשרת נגד הטרור. כולנו מאוחדים סביב כוחות הביטחון שעושים עבודת קודש באומץ ובמסירות. אבל זה לא מספיק. אנחנו צריכים גם להבטיח לעצמנו עתיד במקום הזה, בגבולות בטוחים, עם רוב יהודי ברור. את מעמדה הבינלאומי של ישראל אפשר להפוך - לא לשנות, להפוך! - בשנתיים של עבודה נכונה, אבל צריך ללכת לעבוד בזה".

לפיד תקף את נתניהו על כך שאינו יודע להנהיג את המדינה ועסוק רק בהפחדה: "מנהיגות אינה נבחנת רק בעמידה בפני האויב מבחוץ. המבחן האמיתי של מנהיגות הוא ביכולת לעמוד מול האנשים שלך, מול העם שלך, ולא להגיד לו מה שהוא רוצה לשמוע, אלא את האמת. והאמת שמצבנו לא טוב, יש התפוררות ואנחנו צריכים להתחיל תהליך של ריפוי, תהליך של החלמה מהשנאה והגזענות, מהפיצול והשסע, מזה שכל אחד אומר, 'או שזה יהיה בדרך שלי, או שאני שורף את המועדון'. כי המאבק הישראלי הגדול, המהותי, הוא לא בין הימין לשמאל, אלא בין התקווה לפחד. ובמאבק הזה, ואת זה נתניהו הפך לציר המרכזי של הפוליטיקה שלו זה הפתרון שלנו. להניח תוכניות. מול כל נושא בחיינו. מול כל הבעיות הגדולות של חיינו".