נדחו הערעורים נגד הבנייה בחסן ערפה בת"א: יוקמו 14 מגדלים

אחרי 4 שנים של מאבקים משפטיים, ביהמ"ש העליון נתן אור ירוק לפרויקט במתחם ברחוב יצחק שדה בת"א

אור ירוק לבניית אחד ממתחמי המגורים והעסקים הגדולים במרכז תל-אביב: בית המשפט העליון אישר באופן סופי את פינויין של שתי המחזיקות האחרונות במגרשים שבבעלות חברת בנייני רובינשטיין ושותפויות אומנינט, המצויים במתחם יצחק שדה הידוע כ"חסן ערפה" בתל-אביב. זאת, לאחר שדחה את ערעורן של המחזיקות נגד צווי הפינוי שהוצאו נגדן.

החלטת העליון הביאה בכך לסיומה של הסאגה המשפטית שהחלה ב-2011, ובכך הוסר המכשול האחרון שעמד בפני בעלות הקרקע להקים את אחד ממתחמי המגדלים הגדולים במרכז תל-אביב.

מתחם יצחק שדה, הסמוך לצומת בית מעריב, כולל 80 דונם ומהווה את אחת מעתודות הקרקע הגדולות שנותרו בתחומי העיר.

על אף מיקומו האטרקטיבי, במשך שנים רבות המתחם אוכלס בעסקים שונים, בעיקר מוסכים, בתי מלאכה חנויות ומגרשי חניה, ומצבו היה ירוד ומוזנח.

לאחר אישור תוכנית בניין עיר חדשה במתחם בוצע הליך של איחוד וחלוקה, ושונה ייעודו של המתחם לאזור תעסוקה ומגורים, שבו מתוכננת הקמת 14 מגדלי משרדים ומגורים בשטח של 270 אלף מ"ר שייבנו מסביב לפארק.

איבדו את זכות הדייר המוגן

חברת בנייני רובינשטיין ושותפויות אומנינט, המיוצגות בידי עורכי הדין אורי פרימו ורם מוסרי ממשרד המבורגר-עברון ושות', הן בעלות זכויות בשטחים משמעותיים במתחם ופועלות כבר תקופה ארוכה לקידום ופיתוח המתחם.

בתוך כך נאלצו החברות להתמודד עם הצורך לפנות את המחזיקים ומפעילי העסקים הישנים במגרשיהן. לאחר הליך ארוך של פינוי המחזיקים במתחם, נותרו שתי מחזיקות אחרונות בשטח - דבורה אבינרי ונירה קוריצקי, שטענו כי הן דיירות מוגנות, לאחר שזכות הדייר המוגן עברה אליהן בירושה.

בחודש אוגוסט האחרון קבע בית המשפט המחוזי בתל-אביב כי המחזיקות בקרקע אינן דיירות מוגנות, לאחר שכל אחת מהן נטשה את העסק המוגן של אבותיהן. השתיים הגישו בקשה לרשות ערעור על ההחלטה לבית המשפט העליון ואף בקשה לעיכוב ביצוע של פסק הדין.

השופטת דפנה ברק-ארז דחתה את בקשות רשות הערעור, ובכך אושרו באופן סופי ומוחלט צווי הפינוי כנגד שתי המחזיקות.