רווחי קרסו מוטורס הוכפלו ברבעון השלישי ל-74 מיליון שקל

החברה מכרה מתחילת השנה 1,900 מכוניות דאצ'יה ■ המנכ"ל איציק וייץ על מכירות מותג הלואו-קוסט של החברה: "הצלחה מעל ומעבר למצופה" ■ ובקצה השני: גם מכירות מותג היוקרה אינפיניטי זינקו פי 3

דאצ'יה / צילום: לם וליץ סטודיו
דאצ'יה / צילום: לם וליץ סטודיו

הפריחה המאפיינת את הפעילות בשוק המכוניות הישראלי, ששובר שיאי מכירות, באה לידי ביטוי גם בדוחות קרסו , יבואנית רכבי רנו וניסאן, שפורסמו הבוקר. בשורה התחתונה הוכפלו רווחי קרסו מוטורס לרבעון השלישי, והגיעו ל-74 מיליון שקל, אחרי שסך הכנסותיה הרבעוניות צמח ב-25% ל-890 מיליון שקל.

לצד הצמיחה בהכנסות בסיכום הרבעון השלישי נהנתה החברה שבשליטת משפחת קרסו משיפור שיעורי הרווח הגולמי והתפעולי, מגמה שנתמכה בין היתר בשינויי מט"ח, וכן בעלייה במכירות אביזרים נלווים במכוניות.

בסיכום שלושת הרבעונים הראשונים של 2015 המגמה דומה, עם קפיצה של 65% ברווח הנקי, שהצטבר ל-144 מיליון שקל, אחרי עלייה של 24% בהכנסות, שהתקרבו ל-2.6 מיליארד שקל. הונה העצמי של קרסו עמד בסוף הרבעון השלישי על כ-1 מיליארד שקל.

מניית קרסו הגיבה היום בחיוב לדוחות, והשלימה קפיצה של 50% בערכה מתחילת השנה, המשקף לחברה שווי של 1.8 מיליארד שקל. בפילוח הכנסותיה הרבעוניות של קרסו בולט השיפור בפעילות העיקרית שלה - מכירת המכוניות, שעלתה ב-30% ל-634 מיליון שקל.

בין המותגים הנמכרים, בסיכום הרבעון השלישי ניכרת קפיצה של קרוב ל-50% במכירות רכבי ניסאן, שהתקרבו ל-3,200 מכוניות, בעוד שמכירות דגמי המותג רנו נשחקו בשיעור מתון של כ-2%, ועמדו על קצת יותר מ-2,500. נוסף על כך נהנתה קרסו ברבעון השלישי ממכירת 600 מכוניות דאצ'יה - המותג שאותו החלה לייבא בתחילת השנה ומשווק כ"לואו-קוסט", וכן מהכפלת מכירות רכבי היוקרה אינפיניטי, שהתקרבו ל-100.

כך, סך מכירות רכבי קרסו צמח ברבעון השלישי ב-34%, התקרב ל-6,400 והגדיל את נתח השוק של החברה מ-8% ל-10%.

איציק וייץ, מנכ"ל קרסו מוטורס, אמר היום כי "במהלך הרבעון השני היו עיכובים באספקה של רכבי ניסאן, שהשתחררו ברבעון השלישי. אבל כקבוצה אנחנו עומדים על שתי רגליים עיקריות, שכל אחת מהן בגודל דומה".

בעניין מכירות רכבי דאצ'יה ציין וייץ, כי "הצפי שלנו היה למכור בערך כמחצית ממה שמכרנו. נכנסנו עם מכונית ידנית לשוק רווי במכוניות אוטומטיות, עם קונספט שלא היה קיים בשוק הרכב - של לואו-קוסט - ועד כה המהלך הצליח מעל ומעבר למצופה, והגענו לנתח שוק של כ-1%".

 

גם בינואר-ספטמבר 2015 חל שיפור של 16% במכירות ניסאן, שהצטברו ל-8,700 מכוניות, והוא בולט לחיוב לצד עלייה של 10% במכירת מכוניות רנו, ל-7,700.

צמיחה גם בתחומי הליסינג והחלפים

מכירות מכוניות דאצ'יה לתקופה זו הצטברו ל-1,900, בעוד שמכירת רכבי אינפיניטי קפצו פי שלושה ל-300 מכוניות, ויחד הגדילו את סך מכירת המכוניות של קרסו בשלושת הרבעונים הראשונים ב-27% ל-18,622 מכוניות, ואת נתח השוק של החברה מ-8% ל-9%.

נתונים אלה נרשמים כשכאמור ברקע שוק הרכב נהנה מפריחה, ובעשרת החודשים הראשונים של השנה צמחו מכירות המכוניות החדשות בכ-7% לכ-224 אלף.

לצד השיפור במכירת המכוניות, קרסו נהנתה ברבעון השלישי ומתחילת השנה גם מצמיחה ביתר הפעילויות שלה - ובמרכזן פעילות הליסינג (LEASE4U) והמוסכים והחלפים.

הדוחות של קרסו מגיעים ימים ספורים לאחר פרסום הדוחות של המתחרה הבורסאית - דלק רכב, יבואנית רכבי מאזדה ופורד, שהתאפיינו במגמה הפוכה - עם צניחה של 23% במכירת המכוניות הרבעונית, לכ-5,100, וזאת בעיקר בהשפעת צניחה של קרוב ל-70% במכירות מכוניות פורד, שעמדו על פחות מ-650.

גם מכירות רכבי מאזדה נרשמה מגמה שלילית בסיכום רבעוני והן נחלשו בכ-6% ל-3,737, ואילו בדומה לקרסו, גם דלק מוטורס נהנתה מביקושים גדלים לרכבי היוקרה שהיא מציעה, והציגה צמיחה של כ-11% במכירות הרבעוניות של רכבי BMW שהגיעו ליותר מ-700.

נתח השוק של חברת קרסו
 נתח השוק של חברת קרסו