משרד התקשורת: דור 5 בסלולר ומיליון בתים יחוברו לסיבים

מנכ"ל המשרד שלמה פילבר מגבש תוכנית אסטרטגית חדשה: בתי האב יחוברו לסיבים אופטיים עד 2020 ■ שאיפה להיות בין 20 המדינות הראשונות בעולם שיטמיעו רשתות דור חמישי, כלקח מהטיפול הלקוי בדור הרביעי

שלמה פילבר / אבי אוחיון לע"מ
שלמה פילבר / אבי אוחיון לע"מ

מנכ"ל משרד התקשורת שלמה פילבר הולך על תוכנית אסטרטגית חדשה במטרה להתאים את המשרד לקראת האתגרים הצפויים לו בשנים הבאות. במסגרת זאת, הוקמו 8 צוותי עבודה כאשר גולת הכותרת של התוכנית היא מיליון בתי אב שמחוברים לסיבים אופטיים ב-2020, ולהיות בין 20 המדינות הראשונות בעולם שמטמיעות דור חמישי בסלולר.

העבודה על התוכנית החלה לפני כמה שבועות כאשר כל צמרת המשרד כונסה להרצאות ודיונים מול המפעילים ששטחו את עמדותיהם לגבי צרכי השוק העתידיים ולגבי מבנה השוק הרצוי. עכשיו מתחיל השלב השני של התוכנית שבו הסמנכ"לים הבכירים במשרד החלו לגבש את המטרות באמצעות צוותי עבודה פנימיים.

התוכנית כוללת 6 נושאים מרכזיים: בתחום הסיבים האופטיים, המשרד מתכנן כיצד יחוברו בישראל מיליון בתי אב עד שנת 2020. בניינים רבים בישראל כבר מחוברים בסיבים אופטיים בעיקר של בזק, אך היא טרם הפעילה אותם והיא תעשה זאת בשנה הבאה. גם הוט משדרגת מהירויות ברשת אך התוכניות שלה בנושא לא התפרסמו עדיין.

בתחום הסלולר, הרן לבאות, סמנכ"ל כלכלה בכיר במשרד, הציע להתכונן מעכשיו לכך שישראל תהיה בין 20 המדינות שיטמיעו רשתות דור חמישי, והציע לתכנן מעכשיו את תחום התדרים לשם כך, ובעיקר על מנת למנוע את הפארסה שהיתה בדור הרביעי כאשר ישראל היא אחת המדינות הכי מפגרות בהטמעתו.

נושא מעניין נוסף שהוחלט לטפל בו זה הכנת חוק תקשורת חדש. החוק הקיים בלתי עדכני ובמשרד החליטו שהגיע העת להתאים את החוק למאה ה-21, שכן נושאים רבים בחוק הקיים כבר לא רלוונטיים והוא כתוב בצורה שאינה מתאימה לתקופה הנוכחית.

עוד נודע כי צוות עבודה יידרש לגבש המלצות לגבי טיפול בנושא ה- IOT - Internet of Things תחום שהולך וצובר תאוצה בכל העולם והוא עוסק בכל הקשור לחיבור התקנים ביתיים רבים לרשת, כמו מערכות חשמל, מים ועוד.

שני התחומים האחרונים הם תחום הסייבר שכרגע מטופל במשרד ראש הממשלה דרך מטה הסייבר שהוקם, אך נדרש שיתוף פעולה בינמשרדי ומול חברות התקשורת כדי להתכונן לאיומים בנושא, והתחום האחרון הוא תחום הרגולציה, כלומר כיצד ניתן להפחית רגולציה על חברות התקשורת ולהתאימה למאה ה-21.