מיני מבחן: ריינג'רובר אווק 2016 - שדרוג במקומות החשובים

השדרוג של מודל 2016 מטפל בנושאים החשובים, אבל המחיר היה ונותר משוכה שיווקית. תג של 430 אלף שקל הוא משוכה שיווקית לא קלה בפלח היוקרה האגרסיבי, ורחוק - ולא במעט - מהמחיר של מתחרים פוטנציאליים ישירים כמו מרצדס GLC וב.מ.וו X3. מי אמר שקל להיות בר רפאלי.

ריינג'רובר החל את דרכו כרכב עבודה לאצולה הבריטית, שסיפק ללורדים תחבורה מפנקת בדרך לאחוזות הנופש הכפריות שלהם. עם השנים הבינו אנשי לנדרובר שהישרדות כלכלית דורשת פנייה לאצולת הממון, וריינג'רובר איווק הוא הדוגמה הטובה ביותר.

בחמש השנים האחרונות הפך רכב השעשועים הקומפקטי ללהיט המכירות של המותג בעולם עם ביקוש רב במדינות מתפתחות. עדות נוספת היא השקה של גרסת קבריו פתוחה של האיווק: נישה שנויה במחלוקת, שמהווה קו אדום תדמיתי אפילו עבור יצרנים הרפתקנים.

 

עד שתגיע אלינו היצירה החדשה והפתוחה, נחת כאן מודל 2016 המחודש של האיווק הסגור לאחר רענון מקיף. חיצונית, השינויים קלים וכוללים פנסי חזית נאים, שינויים קלים בגריל ובפגושים וחישוקים חדשים. העיצוב עדיין ייחודי, ומכוון ללקוחות שמחפשים פרופיל ציבורי גבוה. אם לשפוט על פי תגובות הקהל ברחוב ("זה הרכב של בר רפאלי?") המטרה מושגת גם בישראל.

גם תא הנוסעים עבר שינויים קוסמטיים. התא עדיין מוקף בשפע עור בריטי איכותי וגימור ברמה גבוהה, אולם חומרי הדיפון מרגישים יוקרתיים יותר. ארבעה מבוגרים ימצאו בתא מרווח מספק, אם כי השמשות מאחור צרות יחסית והשילוב בין מפתן כניסה גבוה לגג נמוך יחסית, עדיין דורש מהנכנסים להפגין מידה של גמישות בכניסה והיציאה.

נדבך מרכזי הוא מנוע טורבו-דיזל מתוחכם, אך רכב ההדגמה שלנו הגיע עם מנוע הטורבו-בנזין המוכר, שמייצר 240 כ"ס ו-34 קג"מ מ-2 ליטר. הוא מספק את הדחף אחרי השתהות קל. כאשר הלחץ נבנה, הכלי צובר מהירות וטוחן עליות בקצב מרשים, עם תאוצה ל-100 ב-7.6 שניות מכובדות. התיבה האוטומטית בת תשע המהירויות עושה עבודה טובה בהרגעת המנוע בשיוט ארוך טווח ומדלגת בקלילות על שניים-שלושה הילוכים ביציאה לעקיפות אגרסיביות, אבל גם היא לא מצליחה לשפר משמעותית את צריכת הדלק (8-9 קילומטר לליטר בנהיגה נמרצת).

עיקר השיפור סמוי מהעין. בוצע ריכוך יסודי של שיכוך הזעזועים. אמנם הכלי מרגיש כעת מעט פחות ספורטיבי על אספלט מפותל, עם יותר נטיית גוף, אבל השיפור בנוחות הולם יותר את ייעודו. עוד חידוש נסתר הוא שדרוג מערכת הבקרה אלקטרונית של ההנעה הכפולה, שמאפשרת כעת נהיגה אוטונומית בשטח. המחשב דואג לייצוב המהירות והאחיזה בתנאי שטח קשים והנהג צריך רק לכוון את ההגה. ביחד עם הילוך ראשון סופר קצר וגחון מוגן, הפוטנציאל מרשים אך ספק אם רוכשיו ינצלו את יכולת העבירות שלו.

בשורה התחתונה, השדרוג של מודל 2016 מטפל בנושאים החשובים, אבל המחיר היה ונותר משוכה שיווקית. תג של 430 אלף שקל הוא משוכה שיווקית לא קלה בפלח היוקרה האגרסיבי, ורחוק - ולא במעט - מהמחיר של מתחרים פוטנציאליים ישירים כמו מרצדס GLC וב.מ.וו X3. מי אמר שקל להיות בר רפאלי.