הרחבת הפעילות סייעה לנטו לרשום זינוק של 57% ברווח ל-31 מ' ש'

פעילות הייצור שנרכשה מפאלאס, יחד עם שיפור בתוצאות חברת ביכורי השדה המשווקת תוצרת חקלאית, הובילו לרבעון שלישי חיובי לחברה שבבעלות משפחת עזרא

בר רפאלי ועדי עזרא / צילום: יוסי כהן
בר רפאלי ועדי עזרא / צילום: יוסי כהן

הרכישה אשתקד של פעילות חברת התעשייה פאלאס ממשיכה לתמוך בתוצאות יצרנית ומשווקת מוצרי המזון נטו אחזקות . החברה שבשליטת דודי עזרא סיכמה הבוקר (ה') את הרבעון השלישי של השנה עם זינוק של 57% ברווחיה, שהגיעו ל-31 מיליון שקל. בסיכום תשעת החודשים הראשונים של 2015 קפצו רווחי נטו ב-48%, ל-73 מיליון שקל.

הזינוק ברווחיה של נטו נרשם אחרי שהכנסות החברה לרבעון השלישי צמחו ב-8%, והגיעו ל-679 מיליון שקל, ובין ינואר-ספטמבר 2015 עלו ב-4.5% ל-1.9 מיליארד שקל. הונה העצמי של נטו צמח מתחילת השנה ב-9% ומגיע ל-662 מיליון שקל.

נטו עוסקת בייצור מוצרי מזון (דלידג, שלושת האופים, טיבון ויל, ויליגר), יבוא שלהם (בעיקר בשר ודגים קפואים) ושיווקם. במהלך השנה היא החלה לעסוק גם בייצור, יבוא ושיווק נרות, מגבונים, מוצרי אלומיניום ונייר וכלים חד-פעמיים מפלסטיק, פעילות שנרכשה מחברת פאלאס בהשקעה של כ-120 מיליון שקל - 80 מיליון שקל עבור הפעילות, והיתרה עבור המלאי.

בנטו מייחסים 72 מיליון שקל מהכנסות הרבעון השלישי לפעילות פאלאס, ו-147 מיליון שקל לפעילות זו מאז חודש פברואר האחרון, אז הושלמה העסקה, כך שבנטרול מכירותיה של פאלאס, ההכנסות של נטו רושמות נסיגה גם ברבעון השלישי וגם מתחילת השנה.

על רקע צירוף הפעילות החדשה, נטו נהנתה בסיכום רבעוני משיפור הרווחיות הגולמית והתפעולית שלה, ומציגה מגמה דומה גם בסיכום שלושת הרבעונים הראשונים של השנה.

אלה, יחד עם עלייה בחלקה של נטו ברווחי חברות כלולות, בעיקר מפעילות חברת ביכורי השדה המשווקת תוצרת חקלאית לרשתות השיווק, ואשר בה מחזיקה נטו 49%, השתרשרו יחד לשורה התחתונה ברבעון השלישי ובתשעת החודשים הראשונים של השנה.

שווה כמעט מיליארד שקל

דוחות ביכורי השדה המצורפים לדוחות נטו מצביעים על הכפלת הרווח הנקי הרבעוני של ביכורי השדה ל-20 מיליון שקל, אחרי קפיצה של 50% בהכנסות הרבעוניות, שהגיעו לכ-200 מיליון שקל, כאשר בתשעת החודשים הראשונים של השנה רווחיה של ביכורי השדה זינקו ב-66% ל-47 מיליון שקל, והכנסותיה צמחו ב-34% ל-591 מיליון שקל.

מניית נטו הגיבה בחיוב לדוחות, והשלימה קפיצה שנתית של כ-50%, המקרבת אותה לשווי של 1 מיליארד שקל. לצדו של עזרא, המחזיק ב-55% מהונה של נטו, מי שנהנה מעליית ערכה של המניה הוא בית ההשקעות ילין לפידות, המחזיק בכ-10% מהון החברה. יו"ר נטו הוא עדי עזרא, בנו של בעל השליטה, והמנכ"ל הוא עמי גולדין.

במקביל לדוחות הודיעה החברה על חלוקת דיבידנד בהיקף של 15 מיליון שקל לבעלי המניות.

תוצאות נטו
 תוצאות נטו