נעילה שלילית בבורסות אירופה; שנגחאי צללה 5.5%

בסין נרשמה ירידה שנתית של 4.6% ברווחי התעשייה ■ ביפן פורסם היום כי מדד הליבה של המחירים לצרכן ירד זה החודש השלישי ברציפות ■ האבטלה ביפן ירדה ל-3.1% - הנתון הנמוך מאז 1995 ■ הצמיחה בבריטניה בהתאם לצפי

בורסה / צילום: רויטרס
בורסה / צילום: רויטרס

המסחר בבורסות אירופה ננעל היום (ו') בירידות שערים, על רקע נעילה שלילית בבורסות אסיה וצניחה בשנגחאי, לאחר פרסום נתוני מאקרו שהתפרסמו בסין וביפן, ובניגוד לסגירה החיובית בבורסות אירופה אתמול, לאור תקוות כי ה-ECB ירחיב את תוכנית התמריצים שלו.

אתמול לא התקיים מסחר בוול סטריט לרגל חג ההודיה, והיום מתקיים המסחר עד השעה 20:00 בלבד.

 
 

בסין הודיע אתמול הממשל על שורת צעדי מכס חדשים, במטרה לעודד את הסחר של הכלכלה השנייה בגודלה בעולם. בין היתר הורדו הוצאות הייבוא והייצוא, וכן פישוט של תהליך הוצאות סחורות מהמכס.

אולם, היום התפרסם שם כי באוקטובר נרשמה ירידה שנתית של 4.6% ברווחי התעשייה.

ביפן פורסם היום כי מדד הליבה של המחירים לצרכן ירד זה החודש השלישי ברציפות, מה שמעיד על הטבע השברירי של הכלכלה. המדד ירד ב-0.1% באוקטובר. עוד ביפן, האבטלה באוקטובר ירדה ל-3.1% - הנתון הנמוך מאז 1995. עם זאת, הוצאות הצרכנים ירדו באוקטובר ב-2.4% בשיעור שנתי.

באירופה מצפים לעוד צעדים מקלים מצד הבנק המרכזי (ECB) לקראת פגישתו בשבוע הבא. הסובל העיקרי בינתיים הוא מטבע האירו, שנופל לשפל של 7 חודשים מול הדולר.

בבריטניה פורסם היום כי הכלכלה צמחה ברבעון השלישי ב-0.5%, בהתאם לתחזיות המוקדמות.

בספרד פורסם אתמול כי הכלכלה צמחה בקצב שנתי של 3.4% ברבעון השלישי, קצב הצמיחה הגבוה ביותר מאז המשבר הפיננסי ב-2008. זאת לעומת קצב צמיחה של 3.2% שנמדד ברבעון השני של השנה. עם זאת, במונחים רבעוניים, הכלכלה הספרדית, הכלכלה הרביעית בגודלה באירופה, התרחבה בקצב של 0.8%, נמוך מהאומדן ברבעון השני שהצביע על קצב צמיחה של 1%. 

בארה"ב ממשיכים להתפרסם נתוני מאקרו מעורבים על מצב הכלכלה הגדולה בעולם, והשאלה המרחפת היא הפדרל הריזרב עתיד להעלות את הריבית בחודש הבא, לראשונה מאז 2006. ישנם בכירים בפד המתבטאים בצורה חיובית בנוגע לאפשרות הזו, וגם החוזים על הריבית הפדרלית מאותתים על סיכוי גבוה לכך - ודוח התעסוקה לנובמבר מקבל חשיבות עצומה לעניין זה. רבים מעריכים כי דוח טוב מהצפוי, שיצביע על שוק עבודה איתן, יפיל את הפור ויאותת על העלאת ריבית בארה"ב עוד ב-2015.