בשוק המט"ח נרגשים: "הדולר ישתווה לאירו עד סוף השנה"

בגולדמן זאקס מעריכים שאם הבנק המרכזי האירופי יחליט להרחיב את התוכניות לרכישת אג"ח בדצמבר, כאשר במקביל הפד יעלה את הריביות, האירו ישתווה לדולר ואף יירד לרמה של 0.95 דולר לאירו ■ בינתיים האירו נסחר בשפל של שבעה חודשים מול הדולר

אירו, דולר  מט"ח / צילום: רויטרס
אירו, דולר מט"ח / צילום: רויטרס

אנליסטים בגולדמן זאקס חוזרים על התחזיות המוקדמות שלהם ומעריכים כי הפיחות באירו ימשיך כך שהמטבע האירופי יהיה שווה בקרוב לדולר.

האירו נופל היום בכ-0.2% מול הדולר לרמה של 1.06 דולרים לאירו, שפל של שבעה חודשים. אתמול האירו נגע לראשונה מזה חצי שנה ברמה הזו לאחר שהשלים צניחה מרמה של 1.13 דולרים לאירו בתחילת אוקטובר.

"צוות המט"ח שלנו צופה ייסוף חד של 20% לפחות בדולר כנגד סל המטבעות של ה-G10 לכל היותר עד 2017", נכתב בסקירה שפרסם היום בנק ההשקעות. לגבי הצמד אירו/דולר, בגולדמן זאקס מעריכים כאמור כי הוא ישתווה לכל היותר עד דצמבר ויגיע לרמה של 0.95 דולרים לאירו ב-12 החודשים הקרובים.

נזכיר, בחודש דצמבר הבנקים המרכזיים בגוש האירו ובארה"ב צפויים לפעול בכיוונים מנוגדים. מחד, הבנק המרכזי האירופי צפוי כאמור להרחיב את תוכנית רכישות האג"ח, מהלך שיוביל לפיחות באירו. מנגד, הפד צפוי לפי התחזיות להעלות את הריביות לראשונה מזה 9 שנים, מהלך שצפוי לחזק את הדולר.