נתג"ז השלימה גיוס חוב בשווי 400 מיליון שקל

רק השבוע חשף "גלובס" כי החברה בוחנת פרויקט ענק לאחסון גז טבעי בים המלח בעלות 200 מיליון דולר

יובל שטייניץ / צילום: איל יצהר
יובל שטייניץ / צילום: איל יצהר

נתיבי גז טבעי לישראל (נתג"ז) השלימה גיוס חוב בשווי 400 מיליון שקל בריבית של 2.49%. הגיוס, אשר הושלם היום (ה'), נועד להמשך מימון תכנית הפיתוח של החברה. רק השבוע חשף "גלובס" כי החברה בוחנת פרויקט ענק לאחסון גז טבעי בים המלח בעלות 200 מיליון דולר.

נתג"ז אמונה על פריסת צנרת הולכת הגז הטבעי לאורכה ורוחבה של ישראל. עד היום פרסה החברה 443 ק"מ של צנרת. הגיוס נועד להמשך הרחבת מערכת ההולכה ע"י סיום הקמת הקו המזרחי באורך של 90 ק"מ, השלמת קו הגז לירושלים וכן הנחת קו חדש לרמת גבריאל.

הגיוס בוצע על ידי הרחבת סדרת אג"ח ד', באמצעות גיוס פרטי למשקיעים המוסדיים הגדולים בישראל. טרם הגיוס דירגו חברות האשראי "מידרוג" ו-S&P את הרחבת הסדרה בדירוגים הגבוהים Aa1 ו- AA (בהתאמה).

במסגרת הגיוס הונפקו ע"י החברה אג"ח בסכום של 400 מיליון שקל בריבית אפקטיבית של 2.49% (צמודה למדד). כמו כן, לגיוס נרשמו ביקושי של 837 מיליון שקל.

שר האנרגיה, יובל שטייניץ, מסר כי "גיוס הכספים של חברת נתג"ז, שמיועד להרחבת הצנרת להולכת הגז ברחבי מדינת ישראל, הינו צעד משלים לרפורמה שהובלנו, כדי לאפשר את חיבורם של כאלף מפעלי תעשייה ובתי מלון לגז טבעי בשנים הקרובות". 

מנכ"ל נתג"ז, שמואל תורג'מן, הוסיף כי "הסכום שגויס יאפשר לחברה להמשיך בתנופת ההקמה במסגרת פיתוח המערכת הארצית לצורך עמידה בביקושים עתידיים, חיבור לקוחות נוספים למערכת וקליטת גז טבעי מספקים חדשים".