זאת הסיבה שהמניה הלוהטת בוול סטריט טסה כ-60%

מרטין שקרלי, שזכה לכינוי האיש הכי שנוא באמריקה לאחר שהקפיץ מחירה של תרופה מצילת חיים, הוביל לפני כשבוע קבוצת משקיעים לרכישת חברת הביוטק הקטנה קאלוביוס ולמעשה הציל אותה מחדלות פירעון ■ מאז, מניית החברה זינקה בשיא בכ-5,000% ■ שקרלי, שמחזיק בכ-70% ממניות החברה, צייץ היום בטוויטר כי אין בכוונתו להשאיל יותר את המניות לסוחרי השורט

מרטין שקרלי/ צילום:בלומברג
מרטין שקרלי/ צילום:בלומברג

חברת הביוטק הקטנה קאלוביוס (סימול: KBIO) הפכה בחודש האחרון לאחת החברות הלוהטות בוול סטריט. היא אומנם לא מייצרת כלום ואין לה הכנסות, אבל בוול סטריט, כך מתברר, זה לא תמיד הכרחי. לאחר שזינקה עד כ-5,000% תוך ימים ספורים, החברה מזנקת היום בכ-60%. הסיבה: המנכ"ל החדש מרטין שקרלי, שגם הוביל קבוצת משקיעים לרכישת החברה, החליט כי הוא יוצא למלחמה בשורטיסטים שמאיימים לנפץ את הבועה במניית החברה.

שקרלי, הבעלים והמנכ"ל של חברת טורינג פרמאסוטיקל, עלה לכותרות לפני כחודשיים לאחר שהחליט להזניק מחירה של תרופה מצילת חיים, Daraprim, ב-5,000%, מ-13.5 דולר ל-750 דולר. הוא עורר סערה גדולה בארה"ב וזכה לכינוי "האיש הכי שנוא באמריקה".

שקרלי כבש שוב את הכותרות כאשר הוביל קבוצת משקיעים וביחד רכשו כ-70% ממניות קאלוביוס. שקרלי מונה למנכ"ל החברה ובתוך כשבוע מניית קלאוביוס זינקה בשיא בכ-5,000% והשלימה זינוק של כ-1,280% בתוך כחודש. היא אומנם צנחה בחדות השבוע אך נראה כי שקרלי מעוניין לשמור את מחיר המניה גבוה בהרבה מהערך הריאלי שלה. הוא צייץ היום בטוויטר כי אין בכוונתו להשאיל יותר מניות של קאלוביוס לסוחרים שפותחים עליה פוזיציית שורט ומהמרים כי מניית החברה תצנח בקרוב.

דבריו של שקרלי מגיעים לאחר שייתרות השורט על מניות קאלוביוס זינקו השבוע לכ-50%, ע"פ נתונים של חברת מרקיט. המשמעות היא שסוחרי השורט פשוט התנפלו על המניה ומנסים לגרוף רווחים ברגע שבו הבועה במניה תתפוצץ. אולם, נראה כי ידו של שקרלי על העליונה וההצהרה שלו הצליחה להבריח חלק מהשורטיסטים. זאת משום שכאשר ערך המניה עולה, סוחרים השורט מפסידים ומזדרזים לכסות את הפוזיציות שלהם (לקנות את המניה) כדי לצמצם את ההפסד. מהלך זה, המכונה "שורט סקוויז", מגביר את העליות במניה.