שלוש מניות עם תשואת דיבידנד של יותר מ-8%

המניות שסבלו מירידות של עשרות אחוזים בערכן השנה הפכו מפתות במיוחד לאור תשואת הדיבידנד שלהן

וול סטריט/ צלם:בלומברג
וול סטריט/ צלם:בלומברג

קשה מאוד למצוא היום תשואות גבוהות; אך אנליסטים בוול סטריט מסמנים 3 מניות בעלות תשואת הדיבידנד הגבוהה ביותר במדד S&P 500  - יותר מ-8% בשנה.

נתחיל מהסוף: שלוש המניות הן פרונטיר (Frontier Communications, סימול: FTR), קינדר מורגן (Kinder Morgan, סימול: KMI) וומניית וונוק (Oneok, סימול: OKE).

מדוע תשואת הדיבידנד שלהן כה גבוהה? כיוון ששערי המניות נפלו. בשנה האחרונה, פרונטיר נפלה ב-30%, קינדר ב-41% ומניית וונוק ב-47%. כאן מתחיל החלק המסובך: ירידות כה חדות במניות עלולות לגרור את ההנהלות לחתוך את היקפי חלוקת הדיבידנד, ולהוריד את התשואה בעתיד. 

אולם נכון לעכשיו החברות ממשיכות לחלק דיבידנדים נאים ואנליסטים בטוחים לגבי המשך הדרך. נראה גם שהם הכי בטוחים בדיבידנד שתחלק פרונטיר. "אני חושב שהדיבידנד שם מובטח", אמר לרשת CNBC האנליסט ג'ונתן אטקין מ-RBC.

לדברי האנליסט ג'יימס מורמן מ-D.A. Davidson, ספקית שירותי התקשורת פרונטיר "תמשיך לחלק דיבידנד של 42 סנט למניה בשנה". מדובר בתשואה של 8.7%, ולכן הוא ממליץ על המניה ב"קנייה".

מצד שני, כשמדובר בקינדר מורגן, האנליסט כריסטופר שינולפי מבית ההשקעות ג'פריס טוען ש"תשואת דיבידנד של 8.4% בשנה לא מספיקה לבדה כדי לקנות את המניה". עם זאת, יש לציין שהחברה הצליחה להגדיל את הדיבידנד שלה בכל רבעון השנה, למרות הירידה בחדה במחירי הסחורות שהפילה את מניית החברה, העוסקת בתחום שינוע מוצרי אנרגיה. דבר אחד בטוח: גם בג'פריס מסכימים שהנהלת החברה מגדילה את הדיבידנד כדי לפתות משקיעים, גם אם הדבר מגיע במחיר של פגיעה בהון.

המניה השלישית - וונוק - נפלה גם כן בגלל הירידות במחירי הסחורות (החברה עוסקת גם כן בשינוע מוצרי אנרגיה כגון חביות נפט). כאן האנליסטים סקפטיים יותר ובמודי'ס טוענים שהחברה תיאלץ לחתוך את היקפי חלוקת הדיבידנד. בינתיים תשואת הדיבידנד שלה עומדת על 8.1% בשנה, ואפשר ליהנות מכך כל עוד זה נמשך.