נתניהו: "זכותנו לחיות במדינה יהודית ודמוקרטית - מדינת לאום"

רה"מ: "הטרור מלווה את מדינת ישראל קרוב ל-100 שנה, ואנחנו ניצחנו אותו פעם אחר פעם - ננצח אותו גם הפעם" ■ "מי שדיבר על קריסת יחסינו עם ארה"ב וקריסת יחסינו עם העולם בכלל, בעולם הערבי בפרט - טעה"

בנימין נתניהו / צילום: רויטרס
בנימין נתניהו / צילום: רויטרס

טרור מלווה את מדינת ישראל קרוב ל-100 שנה, ואנחנו ניצחנו אותו פעם אחר פעם - אנחנו ננצח אותו גם הפעם", כך אמר היום (א') ראש הממשלה בנימין נתניהו בישיבת הממשלה. לדברי נתניהו, "אנחנו מציינים היום את כ"ט בנובמבר. היום לפני 68 שנים, בכ"ט בנובמבר החליט האו"ם להכיר במדינה יהודית בארץ ישראל, החלטה שקדמה להקמתה של מדינת ישראל. למחרת, היישוב היהודי עמד תחת התקפות רצחניות גוברות, וכמובן, כמו אז גם היום, אנחנו ממשיכים להילחם בטרור".

ראש הממשלה הוסיף, כי "מה שמניע את הטרור הזה זו ההתנגדות לקיומה של מדינת ישראל כמדינת הלאום של העם היהודי בגבולות כלשהם, ומה שמצטרף להתנגדות הזאת זה ממד של אסלאם קיצוני שמכה היום ברחבי העולם: בפאריס, בלונדון, במדריד, במאלי - שם כמובן אין התנחלויות ואין שטחים אלא התנגדויות בסיסיות לעצם קיומן של הישויות הללו, של חברות חופשיות עצמאיות ודמוקרטיות. אנחנו עומדים על זכותנו לחיות במדינה יהודית ודמוקרטית. מדינה יהודית כמדינת הלאום של עמנו, מדינה דמוקרטית, מדינה שמכבדת את כל אזרחיה, בלי הבדל דת, גזע ומין".

עוד אמר נתניהו: "אני שומע לאחרונה את הקולות שעולים מתוך הציבורים בארץ נגד ההחלטה שלנו להוציא את הפלג הצפוני של התנועה האסלאמית אל מחוץ לחוק - זה לא ישנה את ההחלטה שלנו במילימטר. אנחנו דבקים בהחלטה הזאת, כמו שאנחנו דבקים בהעברת חוק הלאום שיסדיר בצורה ברורה את היותה של ישראל מדינה יהודית ודמוקרטית, מדינת הלאום של העם היהודי. במסגרת זו, הדיונים שהבטחנו לקיים יתחילו השבוע, בראשותו של יו"ר הקואליציה ח"כ צחי הנגבי. אנחנו מתחילים לקדם את חקיקת חוק הלאום".

על רקע המתיחות הגיאופוליטית בין רוסיה וטורקיה, ראש הממשלה יוצא מחר להשתתף בוועידה בינלאומית בפריז וייפגש עם נשיא רוסיה פוטין, נשיא צרפת הולנד, מנהיגי יפן, קנדה, אוסטרליה, פולין ומנהיגים אחרים. "מי שדיבר על קריסת יחסינו עם ארה"ב וקריסת יחסינו עם העולם בכלל, בעולם הערבי בפרט - טעה", אמר נתניהו.