הלך המצבר: נזק של עד 3.5 מיליון שקל לשנפ עקב אי-סדרים

בחברה מעריכים כי היא הוטעתה באשר לכמות/טיב מצברים ישנים שסופקו לה לצורך מיחזור ■ בשל כך שנפ משתהה עם פרסום דוחות הרבעון השלישי

בזמן שעונת הדוחות הכספיים של הרבעון השלישי מתקרבת לסיומה, חברת המצברים והצמיגים שנפ מתמהמהת עם פרסום הדוחות. הבוקר דווח על ידה כי במסגרת עריכת הדוחות הכספיים לרבעון השלישי של שנת 2015, התגלו בפני הנהלת החברה אי-סדרים ברכישת מצברים ישנים מלקוח ספציפי.

אומדן הנזק של אותם אי-סדרים מסתכם ל-2.5-3.5 מיליון שקל, אם כי בשנפ מדגישים שמדובר באומדן ראשוני בלבד, "אשר עשוי להשתנות באופן מהותי בכפוף ולאחר קבלת ממצאים סופיים בדבר אי הסדרים והשלכות הצעדים בהם נוקטת החברה למיזעור אומדן הנזק".

המיחזור שחזר כבומרנג

שנפ, שבשליטת קרן סקיי ומשפחות המייסדים בראשות המנכ"ל אורי רוזנשיין, עוסקת בייצור, ייבוא ושיווק של מצברים לרכב, ובמקביל פעילה בשנים האחרונות גם בתחום הצמיגים, אליו נכנסה ב-2012. אי הסדרים עליהם דיווחה היום החברה, התגלו כאשר החברה העבירה מצברים ישנים שנרכשו מלקוח ספציפי לחברת הקורנס מפעלי עופרת בע"מ, לצורך מיצוי עופרת - הליך של מיחזור העופרת כשהעופרת הממוחזרת משמשת את החברה לייצור מצברים.

בהודעתה מציינת שנפ כי במסגרת הבדיקה שערכה החברה, התגלה כי בעקבות רכש מצברים ישנים מהלקוח במשך מספר חודשים (במהלך הרבעון השלישי ולאחריו), וכמות העופרת שניתן היה למצות מהם, החברה שילמה ביתר ללקוח עבור רכישתם, "וזאת כפי הנראה כפועל יוצא מכך שמפרט ו/או כמות המצברים הישנים עבורם שילמה החברה, אינם תואמים לטיב ו/או לכמות המצברים הישנים שסופקו לחברה על-ידי הלקוח בפועל", נכתב בדיווח. בשנפ מוסיפים עוד כי נבחן החשש לביצוע גניבות והונאות בהקשר זה.

החברה נוקטת במספר צעדים, ובהם, כצפוי, הפסקת רכש המצברים מאותו לקוח. במקביל היא פועלת "לטיוב ולהידוק הבקרה על הליכי רכישת מצברים ישנים", בוחנת את החשש לביצוע גניבות והונאות ודרכי מיצוי הדין, אם וככל שיידרש ויתאפשר, למיזעור הנזק, וכן בוחנת אפשרות של מיזעור הנזק על-ידי כיסוי ביטוחי.

מניית שנפ נסחרה היום בירידה מינורית. שווי השוק של החברה הוא כ-195 מיליון שקל.במחצית הראשונה של 2015, הכנסותיה של שנפ היו כ-177 מיליון שקל, והרווח המיוחס לבעלי המניות הסתכם ב-8.9 מיליון שקל. מדובר על עלייה של 11% בהכנסות ושל כ-29% ברווח ביחס לתקופה המקבילה ב-2014.