Spaceek גייסה 272 אלף ד' כדי לאתר חניה בקלות

Spaceek פיתחה מערכת למציאת מקומות חניה בהתבסס על חיישנים

חניה בעיר  /  / צלם:תמר מצפי
חניה בעיר / / צלם:תמר מצפי

חברת Spaceek, שפיתחה מערכת למציאת מקומות חניה בהתבסס על חיישנים, השלימה גיוס של 272 אלף דולר באמצעות פלטפורמת מימון ההמונים ExitValley.

חברת Spaceek היא אחת מחברות סטארט-אפ רבות שמנסות לפתור את בעיית מציאת החניה בערים גדולות. הפתרון שמנסה להביא Spaceek, ושעבר פיילוט ראשון בכפר סבא, הוא מערכת שמבוססת על רשת חיישנים המאפשרת ניווט למקומות חניה פנויים ללא תלות בכמות המשתמשים. הרעיון הוא להציב חיישנים על מקומות חניה ברחבי ערים ובאמצעות אפליקציה ייעודית לדעת אם מקומות החניה הללו פנויים או תפוסים על-ידי רכב אחר. במידה ומקום החניה פנוי, יוכל המשתמש לנווט אל מקום חניה זה.

חברת Spaceek הוקמה ב-2013 על-ידי אורן אלזם, איתמר מימון, תמיר דאלי ולירון קופינסקי. אלזם, המשמש כמנכ"ל החברה, אמר בעקבות הגיוס כי "סכום הגיוס ישמש אותנו להרחבת פעילות החברה לערים גדולות בארץ ולהכנה לקראת יציאה לחו"ל".

החברה, כאמור, גייסה באמצעות פלטפורמת ExitValley, שמאפשרת להשקיע בחברות סטארט-אפ סכומים קטנים של כסף לכדי סבב גיוס משמעותי יותר. מאז הושקה הפלטפורמה בפברואר השנה, רק שני סטארט-אפים גייסו באמצעות הפלטפורמה. לפני Spaceek, היה זה סטארט-אפ נוסף בתחום החניה בשם Codipark שגייס 200 אלף דולר.