שערוך נכסים שנרכשו במחיר הזדמנותי הקפיץ את רווחי סאמיט

החברה הפעילה בגרמניה סיכמה את הרבעון השלישי עם רווח נקי של 100 מיליון שקל, ואת ינואר-ספטמבר ברווח של 131 מיליון שקל ■ הנכסים הממוקמים בערים מרכזיות בגרמניה נרכשו ביולי תמורת כ-40 מיליון אירו

זוהר לוי / צילום: תמר מצפי
זוהר לוי / צילום: תמר מצפי

שערוך נכסים שרכשה חברת הנדל"ן המניב סאמיט במהלך הרבעון השלישי, סייעו לה לסכם הבוקר את הרבעון עם רווח נקי מרשים של 100 מיליון שקל. זאת, לעומת רווח נקי של 3 מיליון שקל ברבעון המקביל אשתקד.

בסיכום תשעת החודשים הראשונים של השנה, רווחיה של סאמיט  הצטברו ל-131 מיליון שקל - סכום המשקף שחיקה של 14% ביחס לרווח של 152 מיליון שקל שהציגה בתקופה המקבילה ב-2014.

רכישת הנכסים בגינם רשמה סאמיט את השערוך הושלמה בחודש יולי תמורת כ-40 מיליון אירו - בעסקה הזדמנותית במסגרתה נרכשו הנכסים מגוף שמימן אותם בעבר, ואשר להם מונה מנהל מיוחד מטעם הנושים עקב הפרת תנאי ההלוואה מצד החברה. מדובר בשישה נכסים בשטח כולל של כ-68 אלף מ"ר, המושכרים כיום בשיעור תפוסה של 72% ומניבים דמי שכירות שנתיים בהיקף של כ-5.5 מיליון אירו.

בסאמיט מציינים כי הנכסים ממוקמים "בערים מרכזיות בגרמניה בעיקר סביב ברלין, דיסלדורף ופרנקפורט, והינם בעלי פוטנציאל השבחה כתוצאה מאפשרות להשכרה של שטחים פנויים, הסבה של חלקם למגורים ופיתוח של קרקעות עודפות".

עוד בסיכום רבעוני, סאמיט נהנתה מצמצום ניכר בהוצאות המימון שלה, שעמדו נטו על קצת יותר מ-2 מיליון שקל, לעומת הוצאות מימון של יותר מ-33 מיליון שקל ברבעון המקביל, בעיקר בהשפעת מימון מחדש של הלוואות שבוצע כבר בסוף 2014.

"השבחה של פורטפוליו הנכסים"

פעילותה של סאמיט, שבשליטת זוהר לוי, מתרכזת בנכסים מניבים בגרמניה ובישראל, ובסוף הרבעון השלישי החזיקה ב-120 נכסים מניבים בשטח כולל של כ-946 אלף מ"ר.

בפעילות השוטפת, הכנסותיה הרבעוניות של החברה עלו ב-5% ל-68 מיליון דולר, ובסיכום החודשים ינואר-ספטמבר התחזקו ב-2% ל-182 מיליון שקל.

בשנה האחרונה הונה העצמי של סאמיט צמח ב-23%, ועמד בסוף הרבעון השלישי על 1.1 מיליארד שקל.

מניית סאמיט עלתה בשנה החולפת ב-20% ומשקפת לחברה שווי המתקרב ל-1.2 מיליארד שקל. זוהר לוי, המשמש כיו"ר החברה, מסר כי הצמיחה שמציגה סאמיט בדוחות "מבטאת את השבחת פורטפוליו הנכסים של החברה, ומשקף את יכולות ההנהלה לאתר הזדמנויות השקעה ייחודיות, המאפשרות לחברה ליהנות מיצירת ערך משמעותית תוך פרקי זמן קצרים יחסית".

עוד הוא הוסיף כי "במהלך הרבעון השלישי ביצענו רכישות משמעותיות נוספות של נכסים בגרמניה ובישראל, והדבר יביא לעליית מדרגה נוספת בקצב ההכנסות של החברה".