חברי מושב רם-און יזכו לחלק הארי מדיבידנד של 108 מיליון שקל

זאת, בעקבות האקזיט בפולירם

מפעל פולירם / צילום: איל יצהר
מפעל פולירם / צילום: איל יצהר

חברת רם-און  השקעות והחזקות (לשעבר פולירם) תחלק בחודש הבא דיבידנד גדול של 108 מיליון שקל, לאחר שהשלימה בתחילת יולי את מכירת השליטה בפעילותה התעשייתית לידי קרן פימי של ישי דוידי, תמורת 360 מיליון שקל. דיבידנד זה מהווה 24% משוויה של החברה בבורסה טרם הכרזתו - 460 מיליון שקל.

את הרבעון השלישי סיימה רם-און ברווח של 188 מיליון שקל, בזכות רווח של 184 מיליון שקל שנרשם ממכירת השליטה בפעילות התעשייתית לידי פימי. בקופת החברה היו בסוף ספטמבר מזומנים בשווי של 275 מיליון שקל, שמתוכם ישולם הדיבידנד לבעלי המניות. יתרת הרווחים הראויים לחלוקה לאחר הדיבידנד הנוכחי מסתכמת ב-182 מיליון שקל.

בעל המניות הגדול ברם-און השקעות הוא מושב רם-און עצמו, המחזיק ב-18% מהמניות, ועוד כ-52% מהמניות מפוזרות על פי ההערכות בין 58 משפחות המייסדים של המושב. שני המשקיעים המוסדיים הגדולים בחברה הם מגדל (14%) וילין לפידות (8%).

רם-און השקעות היא כיום חברת החזקות, שבבעלותה נתח של 35% ממניות החברה הבת - הנושאת את השם פולירם (לשעבר שמה של החברה האם), ואשר מייצרת חומרי גלם לתעשיית הפלסטיקה. פולירם סיימה את הרבעון השלישי עם הכנסות של 108 מיליון שקל, ועם רווח נקי של 14 מיליון שקל. רם-און מחזיקה גם בכ-79% ממניות חברת רם-און מבנים, שמחזיקה בבעלות על הקרקע והמבנים שמהם פועלת פולירם, תמורת דמי שכירות של 3 מיליון שקל בשנה.

מבנה העסקה עם קרן פימי כלל הקמת חברה בת חדשה, שאליה הועברה הפעילות התעשייתית, ופימי רכשה 65% ממנה. החברה החדשה, ששמה הפך כאמור לפולירם, קלטה גם חוב בסך 70 מיליון שקל, ובידי רם-און השקעות נותר - נוסף על מניות המיעוט בפולירם - גם הנדל"ן שהיה ברשותה טרום העסקה, המוערך ב-30 מיליון שקל.

פולירם פעילה בשלושה תחומים: פיתוח וייצור של מוצרים תרמופלסטיים הנדסיים, שקובעים את תכונות המוצר הפלסטי הסופי; פוליטרון - ייצור סיבים ארוכים שמשולבים בפלסטיק ומייצרים תכונות חוזק ויציבות למוצר; ובונדירם - ייצור תוסף המשמש כמעין דבק שמחבר בין החומרים השונים בתערובת.