ביג: רווח של 43 מיליון שקל ברבעון, ושל 243 מיליון שקל מתחילת השנה

חברת הנדל"ן המניב סיכמה את הרבעון השלישי של השנה עם צניחה של 45% ברווחיה

קניון ביג ביקנעם / צילום: תמר מצפי
קניון ביג ביקנעם / צילום: תמר מצפי

פעילותה של חברת הנדל"ן המניב ביג  ממשיכה לצמוח, אולם צמצום ניכר בהיקף שערוכי נכסים שביצעה הוביל אותה לסכם את הרבעון השלישי של השנה עם צניחה של 45% ברווחיה, שהסתכמו ב-43 מיליון שקל. בשלושת הרבעונים הראשונים של השנה קפצו רווחיה ב-87% ל-243 מיליון שקל, בתמיכת עלייה בהיקף השערוכים ובהכנסות.

הכנסותיה הרבעוניות של ביג עלו ב-43%, והגיעו ל-125 מיליון שקל, ובתשעת החודשים הראשונים של השנה עלו ההכנסות ב-46% ל-355 מיליון שקל. בביג מייחסים את עיקר השיפור בהכנסות לפעילות בארה"ב, ובמרכזו מהלך של פיצול נכסים שביצעה משותפתה קימקו וכן בעקבות רכישת מרכזי מסחר חדשים.

במקביל, בארץ פתחה ביג במהלך הרבעון השלישי מרכז מסחרי בצומת הצ'ק פוסט (ביג צ'ק פוסט) ומרכז מסחרי בישוב ירכא (ביג פאשן אאוטלט ירכא) - שניהם בצפון הארץ.

פעילותה של ביג, שבשליטת האחים יהודה ורוני נפתלי (לשעבר בעלי חברת המים מי עדן), מתרכזת במרכזים מסחריים פתוחים בישראל ובארה"ב, ובסך הכול היא החזיקה בסוף הרבעון השלישי של 2015 ב-54 נכסים פעילים, 22 מהם בישראל, בתפוסה של קרוב ל-100%. שיעור התפוסה בנכסיה בארה"ב עומד על כ-93%.

אסף נגר, סמנכ"ל הכספים של החברה, ציין כי "במהלך הרבעון השלישי המשכנו לראות את תוצאות המהלכים העסקיים והפיננסיים שעליהם שוקדת החברה בשנים האחרונות, אשר באו לידי ביטוי בפתיחה של שלושה מרכזים חדשים בישראל מתחילת השנה, בהשקעה של כ-400 מיליון שקל, וברכישת נכסים מניבים בארה"ב בהיקף של כ-550 מיליון שקל. הרחבת הפעילות הריאלית בשילוב עם המהלכים הפיננסיים שהחברה ביצעה במהלך שנת 2015 יתרמו להמשך שיפור בתוצאות החברה בטווח הקצר עד הבינוני".

בביג, המנוהלת על-ידי איתן בר זאב, מציינים כי החברה מנהלת מו"מ לרכישת ארבעה מרכזים מסחריים נוספים בארה"ב, וצופה כי רכישתם תתבצע עד סוף הרבעון השלישי של 2016 במקרה שהמו"מ יבשיל. עוד מציינים בביג, כי במהלך השנה הבאה צפויה ביג ארה"ב למחזר חוב בהיקף של 126 מיליון דולר, שברובו מיועד להיפרע בנובמבר 2016. מניית ביג עלתה בשנה החולפת ב-15% ומשקפת לחברה שווי של 2.2 מיליארד שקל.