בסר בפינוי בינוי: תקים 275 דירות בלה גארדיה תל אביב

בסר והחברה להתחדשות עירונית יהרסו 72 דירות ויקימו במקומן 255 דירות חדשות, שיימכרו במסגרת קבוצת רכישה

חברת בסר, המתמחה בארגון קבוצות רכישה להקמת פרויקטי משרדים ומגורים, נכנסת לראשונה לתחום הפינוי בינוי. ל"גלובס" נודע כי החברה תממש פרויקט פינוי בינוי שאושר לאחרונה ברחוב לה גארדיה 64-68 בתל אביב, פינת הגיבור האלמוני. מדובר בשלושה בנייני רכבת ישנים שבהם 72 דירות, ובמקומן תקים בסר 275 דירות חדשות בארבעה בניינים בני 8 קומות מעל קומת מסחר, כלומר מקדם כלכלי של 3.8 דירות חדשות במקום כל דירה ישנה.

הדיירים המפונים בפרויקט יקבלו דירות חדשות בתוספת של 25 מ"ר כולל ממ"ד, וכן מעלית, חניה ומחסן. שניים מהבניינים החדשים יוקמו בחזית לרחוב לה גארדיה ושניים בעורף. לארבעת הבניינים יוקם חניון תת קרקעי משותף.

בסר נכנסת לפרויקט כשותפה שווה של החברה להתחדשות עירונית בניהולם של לוי כושניר, דן שפירא, עמי כחלון וטל גולדשטיין' לאחר שהחברה החתימה את כל הדיירים על הסכמים.

הפרויקט, שנקרא "נקסט TLV" ותוכנן על ידי האדריכל צביקה גבאי, הוא אחד מכמה מיזמי פינוי בינוי ברחוב לה גארדיה שיזמה עיריית תל אביב ושאושרו בוועדה המחוזית. מטרת כלל הפרויקטים להפוך את רחוב לה גארדיה לציר שכולל בנייני מגורים עם חזיתות מסחריות בשני צדיו.

מנכ"ל חברת בסר נחשון קיויתי אישר את הפרטים וציין כי היקף הפרויקט הכולל מסתכם ב-560 מיליון שקל וכי החברה החלה בשיווק הדירות ללא קמפיין פרסומי ומכרה כבר 80 דירות מתוך 203 דירות לשיווק. תמהיל הדירות בפרויקט כולל דירות קטנות של 2-3 חדרים, ודירות גדולות של 4-5 חדרים לרבות פנטהאוסים ודירות גן. מחיר דירת 2 חדרים בפרויקט מתחיל מ-1.29 מיליון שקל. בהמשך תציע בסר למכירה גם את שטחי המסחר המסתכמים ב-450 מ"ר. לדבריו, בסר מקדמת את הוצאת היתר הבנייה, ומעריכה שתתחיל בבנייה ביוני 2016. בנוסף מסר קיויתי כי בנק לאומי מלווה את הפרויקט, ויעניק ערבויות לדיירים המפונים. את הדירות החדשות בפרויקט מוכרת בסר לרוכשים במסגרת קבוצת רכישה שלא מעניקה ערבות חוק מכר.

בנוסף אמר קיויתי כי מדובר בסנונית הראשונה וכי במקביל החברה משתפת פעולה עם החברה להתחדשות עירונית בפרויקטים נוספים בתל אביב, בת ים, רמת גן ואזור, הנמצאים בהליכי תכנון שונים, בהיקף כולל של למעלה מ-2,000 יחידות דיור. זאת במתכונת זהה שלפיה החברה להתחדשות עירונית אחראית על איתור הפרויקטים והחתמת הדיירים, ואילו בסר אחראית על הנושא התכנוני וההנדסי של הפרויקט.

את בסר מייצגים עוה"ד רועי מקוב, משה הוברמן ורונן אשר ממשרד רהמן מקוב, ואת הדיירים המפונים בפרויקט מייצגת עו"ד מירה בורנשטיין ממשרד הרטבי בסון בורנשטיין.