חברת החשמל סיכמה את הרבעון עם רווח של כמיליארד שקל

הכנסות החברה ברבעון השלישי ירדו ל-7.1 מיליארד שקל ■ החוב הפיננסי של החברה ירד במיליארד שקל ל-45.7 מיליארד שקל ■ יו"ר חח"י יפתח רון טל: "החברה נוקטת כבר למעלה משנה בצעדי התייעלות חד צדדיים"

יפתח רון טל / צלם: איל יצהר
יפתח רון טל / צלם: איל יצהר

חברת החשמל מסכמת היום (א') את הרבעון השלישי ואת תשעת החודשים הראשונים של השנה עם רווח נקי של כ-1.04 מיליארד שקל ברבעון ו-256 מיליון שקל ב-9 החודשים הראשונים. זאת בהשוואה לרווח נקי של 349 מיליון שקל והפסד של 2.4 מיליארד שקל, בהתאמה, בתקופה המקבילה אשתקד.

בשורה העליונה מדווחת החברה על הכנסות של 7.1 מיליארד שקל ברבעון השלישי, ירידה מתונה לעומת הכנסות של כ-7.7 מיליארד שקל ברבעון השלישי אשתקד. את 9 החודשים הראשונים חח"י מסכמת עם ירידה בהכנסות ל-17.8 מיליארד שקל, לעומת 19.5 מיליארד שקל בתקופה המקבילה ב-2014. 

מתחילת השנה, החוב של החברה ירד בכ-1.1 מיליארד שקל לרמה של 45.7 מיליארד שקל. 

עוד עולה מהדוחות כי הרווח מהפעלת מערכת החשמל בתשעת החודשים הראשונים הסתכם ב-4.1 מיליארד שקל לעומת 6.7 מיליארד שקל בתקופה המקבילה אשתקד, קיטון של כ-40%. 

הרווח בתשעת החודשים הראשונים וברבעון הנוכחי נובע בעיקר מירידה בהוצאות המימון בשל הקיטון בהפסד כתוצאה משערוך עסקאות הגנה לפי שווי הוגן לעומת התקופה המקבילה אשתקד.

יו"ר החברה, יפתח רון-טל: "הניהול השמרני והאחראי של הנהלת חברת החשמל ימשיך לבוא לידי ביטוי בתוצאות העסקיות של הרבעון.  בנוסף, החברה נוקטת כבר למעלה משנה בצעדי התייעלות חד צדדיים, אשר, התוצאות הכספיות ברבעונים האחרונים מביאים זאת לידי ביטוי.  אך אין בכך די. אין ספק כי היום יותר מתמיד מבינים קברניטי המשק את חיוניותה של הרפורמה לעתידו של משק החשמל בישראל בכלל ולעתידה של חברת החשמל בפרט. מהפכת הגז הטבעי הקורמת עור וגידים לצד הרחבת פעולתם של יצרני החשמל הפרטיים מאתגרים את חברת החשמל בסביבה תחרותית ,אך ללא כללי משחק ברורים. מצב דברים זה אינו בריא, וטוב תעשה המדינה אם תאיץ את אישור רפורמה חיונית זו".