נעילה חיובית בבורסות אירופה; ממתינים לדראגי

הרגולטור הסיני חוקר חשדות למכירה בחסר וספקולציות במניות ■ הבנק המרכזי האירופי צפוי להכריז על הרחבת התוכנית להקלה כמותית ■ האם דוח התעסוקה האמריקאי יכריע השבוע באופן סופי כי פניה של ארה"ב להעלאת ריבית?

בורסות אירופה / צילום: רויטרס
בורסות אירופה / צילום: רויטרס

המסחר בבורסות אירופה ננעל היום (ב') בעליות שערים, בעוד המשקיעים מגיבים ליציבות שחתמה את המסחר בוול סטריט בסוף השבוע וממתינים בדריכות לנתוני התעסוקה שיתפרסמו בסוף השבוע ולהחלטת הריבית והמדיניות המוניטארית בגוש האירו.

 

כאמור, באירופה ישנה ציפייה דרוכה להחלטת הריבית ביום ה' הקרוב בגוש האירו. על פי התחזיות, הבנק המרכזי באירופי יודיע על הרחבת התוכנית לרכישות אג"ח או כל צעד מרחיב אחר, מהלך המנוגד בהגדרה למדיניות המרסנת בה צפוי הפד לנקוט.

בגרמניה פורסם היום כי המכירות הקמעונאיות בחודש אוקטובר ירדו ב-0.4% לאחר עלייה של 0.3% בספטמבר.

מנהיגים מהאיחוד האירופי ומטורקיה הגיעו אתמול להסכם בבריסל, שלפיו אנקרה תקבל כספים והטבות מהאיחוד בתמורה לסיוע בהשתלטות על שטף הפליטים המגיע ליבשת - כך נמסר במסיבת עיתונאים משותפת לראש ממשלת טורקיה.

חברת Deutsche Wohnen בולטת במסחר לאחר שהודיעה כי תרכוש תיק נכסים מחברת הנדל"ן Patrizia Immobilien תמורת כ-1.1 מיליארד אירו. 

שנחאי סיימה בעליות קלות

המסחר בבורסות אסיה ננעל היום במגמה מעורבת כשהשוק הסיני נותר במוקד לאחר שחווה בשבוע שעבר את שבוע המסחר בגרוע ביותר מאז אוגוסט. כעת מאותתים החוזים העתידיים על ירידות שערים בוול סטריט.

 

הסנטימנט בסין מעכיר, בין היתר בצל ההודעה של הרגולטור הסיני על חקירה באופן רשמי של חשדות אצל בתי ברוקראז' למכירה בחסר (שורט) וספקולציות במניות. בתגובה, מניות בתי ההשקעות כגון Citic Securities מרכזות עניין שלילי.

מהצד השני, הבנקים בסין נהנים מהאפשרות כי קרן המטבע הבינלאומית תכניס את מטבע היואן לסל מטבעות הקרוי SDR. החלטה כזו תעשה את היואן הסיני מטבע רזרבה באופן רשמי.

גם במזרח הרחוק עוקבים באופן שוטף אחר ההתרחשויות בארה"ב, שם בסוף השבוע צפוי כנראה להיקבע סופית האם פניו של הפדרל ריזרב להעלאת ריבית ראשונה מאז 2006. דוח התעסוקה לחודש נובמבר שיפורסם ביום ו' הוא לדעת רוב הכלכלנים זה שיכריע האם הפד יעלה ריבית כבר בדצמבר.

על פי התחזיות, כ-200 אלף משרות נוספו למשק האמריקאי בחודש נובמבר בעוד שיעור האבטלה צפוי להיוותר על כנו ברמה של 5%.