לא מאמינים לפד: מנהלי חברות ענק סבורים שהריבית לא תעלה

ע"פ סקר חדש, כ-50% ממנהלי חברות ענק באירופה ואסיה כדוגמת לנובו ויונילוור, מעריכים כי הפד לא יפעל השנה ולא יעלה את הריביות ■ זאת למרות שהשוק מתמחר סיכוי של כ-78% להעלאת הריבית

עליבאבא וול סטריט אירופה / צילום: בלומברג
עליבאבא וול סטריט אירופה / צילום: בלומברג

למרות שהשוק מתמחר סיכוי של יותר מ-75% להעלאת הריביות בארה"ב בחודש הבא, מנהלי החברות הפיננסיות הגדולות בעולם עדיין אינם משוכנעים שהפד יפעל ויעלה את הריביות.

ע"פ סקר חדש שפורסם ב-CNBC, רק 50% מתוך 51 מנכ"לים של חברות פיננסיות גדולות באירופה ואסיה, מאמינים כי שהפד יעלה את הריביות בחודש הבא, בעוד 19% מאמינים שהפד ישנה את המדיניות בתחילת 2016. בנוסף, 27% ממשתתפי הסקר מאמינים שהריביות יעלו רק בשלהי 2016. אחד המשתתפים אף צופה כי הפד יימנע מהעלאת הריביות ב-12 החודשים הקרובים. 

הסקר נערך בחודשיים האחרונים וכולל מנהלים מחברות ענק כגון יוניליוור ולנובו. 

תוצאות הסקר מפתיעות במיוחד ומנוגדות לקונצנזוס האנליסטים בשוק. לפי מחירי החוזים על הריבית ל-30 ימים, הסוחרים מעריכים שקיים סיכוי של 78% להעלאת הריביות בחודש הבא. הסבירות לכך שהפד יפעל בפגישת הריבית שתיערך ב-16 בדצמבר, גדלה בחודש האחרון לאחר שיו"רית הפד ג'נט ילן ובכירים נוספים ביניהם סגנה של ילן סטנלי פישר, רמזו מספר פעמים כי הגיעה העת להעלאת הריביות.

בסוף השבוע יפורסם דוח התעסוקה לחודש נובמבר, כאשר אנליסטים בשוק מעריכים כי מספרים חיוביים בדוח יהוו בבחינת אור ירוק להעלאת הריביות בחודש הבא.