חברה סינית תשקיע 50 מיליון דולר בחברת אורמד

HLST הסינית והחברה האם שלה, סינופארם, חתמו עם אורמד על הסכם שיתוף-פעולה, במסגרתו הן יפיצו את המוצר של אורמד בסין ■ ההסכם כולל גם תמלוגים בסך 10% מהמכירות המסחריות של המוצר בסין

נחתם הסכם ההשקעה והרישוי בין חברת הביומד הישראלית אורמד  לבין HLST הסינית והחברה האם שלה, סינופארם - אחת מחברות התרופות הגדולות ביותר בעולם. היקף ההסכם הוא 50 מיליון דולר, כש-38 מיליון דולר מתוכם הם חלק הרישוי בהסכם, שמתוכו 11 מיליון דולר יועברו לאורמד בטווח הקרוב, והיתרה תועבר על בסיס השלמת יעדים מסוימים. 12 מיליון הדולר הנוספים יושקעו על ידי HSLT באורמד לפי מחיר של כ-10.4 דולר למניה.

מחיר זה משקף לחברה שווי של כ-130 מיליון דולר, ומהווה פרמיה של 34% על המחיר הנוכחי של מניית אורמד בנאסד"ק, ושל כ-50% על מחיר המניה ביום הדיווח על חתימת מזכר הכוונות להשקעה, ביולי האחרון. ההסכם כולל גם תמלוגים בסך 10% מהמכירות המסחריות של המוצר בסין, לכשיגיע לשוק.

אורמד פיתחה דרך להולכת תרופות בגוף, כך שניתן לקבל את התרופה בצורה אוראלית (כלומר, בבליעה) במקום בזריקה. היישום הראשון של הפיתוח הוא לסוכרת, באמצעות מוצר של קפסולת אינסולין אוראלית שנמצאת בשלב IIb של הניסוי הקליני בארה"ב.

אורמד הוקמה על בסיס טכנולוגיה שפיתחה ד"ר מרים קדרון מבית החולים הדסה, ומנוהלת על-ידי בנה, נדב קדרון. לדבריו, "סין הפכה לאחרונה למדינה עם כמות חולי הסוכרת הגדולה בעולם. עם חתימת הסכמי הרישיון וההשקעה, קפסולת האינסולין שלנו מתקדמת לקראת סיוע לחולי הסוכרת ההולכים ומתרבים במדינה". קדרון הוסיף כי "מעבר ל-50 מיליון דולר של הסכמי הרישיון וההשקעה, אנו מאמינים שכשהמוצר ייכנס לשוק הסיני, התגמולים של 10% מהמכירות ישפיעו רבות על ההכנסות והרווחים העתידיים של אורמד".

המשקיעים הסינים יהיו אחראים להבאת המוצר לשוק הסיני, כולל הקמת מפעל ייצור ראשון בסין והליכים מול הרגולטור במדינה. ב-HSLT וסינופארם מאמינים מאוד בפוטנציאל של המוצר ומצפים למכירות משמעותיות ביותר. אם אכן התרחישים האופטימיים יתממשו, החלק של ה-50 מיליון דולר בעסקה הנוכחית עשוי להתגלות כחלק הקטן יותר בעסקה. מעבר לכך, למוצר יש שווקים פוטנציאליים נוספים. ככל הידוע, גם חברות נוספות הביעו עניין לחתום על הסכמי רישוי עם אורמד.

אורמד נסחרה עד לפני כשנתיים מעבר לדלפק בארה"ב, וב-2013 עברה להיסחר בנאסד"ק. בתחילת 2014 זינקה מנייתה לשיא ששיקף לחברה שווי של כ-250 מיליון דולר, על רקע תוצאות טובות מניסוי קליני בקפסולת האינסולין. מאז היא נחלשה וכיום שוויה הנוכחי, לפני ההשקעה של הסינים, עומד על כ-90 מיליון דולר. 

עורכי הדין דניאל גרין ואלי גרינבאום ממשרד יגאל ארנון ושות' ליוו את אורמד בעסקה.