מאיר שמיר חזר להשקיע בגילת - והמניה זינקה 17% ביומיים

מבטח שמיר השקיעה 5.5 מ' ד' והגדילה את החזקותיה בגילת ל-8.9% ■ תחלק דיבידנד של 47 מ' ש'

מאיר שמיר / צלם: תמר מצפי
מאיר שמיר / צלם: תמר מצפי

מבטח שמיר, בעלת מניות ותיקה בגילת לוויינים, ניצלה את החולשה במניית גילת והגדילה החזקות בחברה. מדיווח שהעבירה מבטח שמיר  ל-SEC, רשות ני"ע בארה"ב, עולה כי היא מחזיקה כיום בקרוב ל-4 מיליון מניות גילת, שמהוות 8.9% מהון המניות.

בדיווח הקודם בסוף מארס, מבטח שמיר החזיקה ב-5.2% מגילת, כך שהיא רכשה לאחרונה כ-1.7 מיליון מניות, ושילמה תמורתן סכום שמוערך בכ-5.5 מיליון דולר. שווי ההחזקה הנוכחי של מבטח שמיר בגילת עומד על כ-13.8 מיליון דולר. מניית גילת עלתה ביום שישי בנאסד"ק ואתמול והיום הוסיפה בת"א כ-17% לשוויה, כנראה על רקע הבעת האמון מצד מבטח שמיר.

מבטח שמיר, שבשליטתו ובניהולו של מאיר שמיר, הובילה ב-2008 קבוצת משקיעים ישראלית-אמריקאית שביקשה לרכוש את מלוא הבעלות בגילת, בעסקה של 475 מיליון דולר - יותר מפי שלושה לעומת שווי השוק הנוכחי. העסקה התפוצצה ובמסגרת הסכם פשרה שילמו הרוכשים לגילת פיצוי של 20 מיליון דולר, שחלקה של מבטח שמיר בו היה 5.5 מיליון דולר. לאחר פיצוץ העסקה, היא נותרה בעלת מניות מיעוט בגילת, כפי שהייתה קודם לכן.

כיום, בעלת המניות הגדולה ביותר בגילת היא קרן פימי של ישי דוידי, שמחזיקה ב-33.7% מהחברה. גילת, בניהולו של דב בהרב, מייצרת ומשווקת ציוד תקשורת לצרכים אזרחיים וביטחוניים, תוך התמקדות בעיקר בטכנולוגיה לוויינית. בחודשים האחרונים גילת מאכזבת את המשקיעים שוב ושוב. היא הפחיתה את התחזיות השנתיות שלה, ומצפה לירידה בהכנסות וב-EBITDA ביחס לשנה שעברה. בשבוע שעבר דיווחה החברה על חוזה של 12 מיליון דולר בסין. מתחילת השנה, מניית גילת איבדה בנאסד"ק 25.3% מערכה עד יום שישי, וכיום שווי החברה הוא 154 מיליון דולר.

דיבידנד שמן במבטח שמיר

במקביל פורסמו בסוף השבוע דוחות מבטח שמיר. החברה, שהשלימה לפני כחצי שנה את מכירת החזקותיה בחברת המזון תנובה, עוסקת כיום בהשקעות בתחומי הנדל"ן והטכנולוגיה. בשלושת הרבעונים הראשונים של השנה הרווח הנקי המיוחס לבעלי המניות הסתכם ב-462 מיליון שקל, לעומת 47.2 מיליון שקל בתקופה המקבילה, וזאת בזכות מימוש ההשקעה בתנובה. מבטח שמיר הודיעה על חלוקת דיבידנד של 4.5 שקלים למניה, ובסך הכול 47.3 מיליון שקל, ב-3 בינואר. מאיר שמיר יקבל כ-17 מיליון שקל בחלוקת הדיבידנד.

באקסלנס סבורים שהשוק "קונס" את מבטח שמיר יתר על המידה, בשל חוסר הוודאות בנוגע "לנתיב העתידי של הכספים הרבים". האנליסטית מיכל אלשייך מזכירה שרכישת תע"ש עומדת על הפרק, אך מעריכה שייקח זמן עד שתהיה ודאות בנושא. המלצת אקסלנס למניה היא "קנייה" במחיר יעד של 96 שקל, כ-20% מעל מחיר השוק.