נעילה מעורבת באירופה; האבטלה בגוש האירו ירדה ל-10.7%

בשוק ציפו כי שיעור האבטלה יוותר על כנו ב-10.8% ■ ממתינים לדרגי: הבנק האירופי המרכזי צפוי ע"פ התחזיות להודיע ביום חמישי על הרחבת התוכנית להקלה כמותית ■ מדד ה-PMI בסין עלה אולם מדד מנהלי הרכש למגזר הייצור ירד

בורסות אסיה / צילום: רויטרס
בורסות אסיה / צילום: רויטרס

המסחר בבורסות אירופה ננעל היום (ג') במגמה מעורבת, בעוד המשקיעים דרוכים לקראת החלטת הריבית והמדיניות המוניטארית של הבנק המרכזי האירופי ביום חמישי.

 

בשוק גוברות הספקולציות לפיהן הבנק המרכזי האירופי יודיע ביום חמישי על הרחבת התוכנית לרכישות אג"ח, במסגרתה הוא רוכש כ-60 מיליארד אירו מדי חודש. ישנם הערכות כי הבנק יודיע על צעדים מרחיבים נוספים כגון הורדה נוספת של ריבית הפקדונות השלילית. 

במקביל, עיני המשקיעים נשואות לעבר הפד, שצפוי ע"פ התחזיות להעלות את הריביות לראשונה מזה 9 שנים בפגישת הריבית ב-16 בדצמבר. 

בזירה הגיאופוליטית גובר המתח בין טורקיה לרוסיה, לאחר שהראשונה סרבה להתנצל על הפלת המטוס הרוסי. הנשיא פוטין העלה את רף המתיחות אתמול כאשר אמר כי הפלת המטוס נבעה מהרצון של טורקיה להגן על אספקת הנפט מדאעש. 

בגוש האירו פורסם היום שיעור האבטלה לחודש אוקטובר, שירד קלות ל-10.7% בעוד בשוק ציפו ששיעור האבטלה יוותר על כנו ברמה של 10.8%.

מניית Linde  בלטה במסחר ונסחרת בירידות חדות לאחר שהחברה הגרמנית חתכה את תחזית הרווח שלה ל-2017.

יצרנית הרכב פיז'ו-סיטרואן נסחרה בעליות לאחר שדיווחה על עלייה של 11% בהזמנות הרכב בנובמבר.

שנחאי עלתה

המסחר בבורסות אסיה ננעל היום (ג') בעליות שערים, זאת לאור עלייה במדד ה-PMI ולמרות ירידה במדד מנהלי הרכש בסין. עליות של כ-0.5% בחוזים העתידיים על מדדי המניות בוול סטריט מספקות רוח גבית לאסיה.

 

מדד MSCI אסיה טיפס בכ- 0.4% לאחר שירד אתמול ב-1% והשלים ירידה של 2% בנובמבר. סין פרסמה היום את מדד ה-PMI לחודש נובמבר, שעלה ל-48.6 נקודות מ-48.3 נק', אם כי אנליסטים ציפו ל-49.8 נק'. המדד עדיין נמצא מתחת ל-50 נקודות, מה שמצביע על התכווצות בפעילות הכלכלית.

"קריאת המדד מראה שהלחץ על הצמיחה הכלכלית פחת ולמדיניות הפיסקלית של הממשל הסיני יש השפעה חזקה", מסר הכלכלן הראשי של Caixin Insight Group, שפרסמה את המדד. "באופן כללי, הכלכלה בדרך להתייצבות".

בתוך כך, מדד מנהלי הרכש למגזר הייצור בסין ירד לשפל של 3 שנים - 49.6 נקודות בנובמבר לעומת 49.8 נק' באוקטובר. אנליסטים ציפו למדד של 49.9 נק'. זהו שפל שלא נרה מאז אוגוסט 2012 במדד. 

באוסטרליה רושמים מדדי המניות עליות לקראת החלטת ריבית בה לא צפויה דרמה מיוחדת כאשר הבנק המרכזי צפוי לשמור את הריבית ללא שינוי. מדד ה-PMI באוסטרליה פורסם היום ועלה ל-52.5 נק' בנובמבר, שיפור של 2.3 נק' מאוקטובר.

אתמול הודיעה קרן המטבע הבינלאומית כי תכניס את היואן, המטבע הלאומי של סין, למועדון היוקרתי של מטבע רזרבות בו חברים הדולר, הליש"ט, האירו והין. (לסיפור המלא)

היום אמר בכיר בבנק המרכזי הסיני כי סין לא תבצע פיחות ביואן בגלל החלטת קרן המטבע: "אם יש חשש מכך שהיואן יפוחת באופן דרמטי בעקבות החלטת הקרן, ובכן לא צריך לדאוג מזה", אמר סגן נגיד הבנק המרכזי הסיני.