מארק צוקרברג הפך לאבא: אתרום 99% ממניותיי בפייסבוק לצדקה

צוקרברג ואשתו הכריזו על התוכנית יחד עם ההודעה על הולדת בתם ■ צוקרברג מקים חברה בערבון מוגבל, שתיקרא "יוזמת צ'אן-צוקרברג", ותשתמש בכסף לפעילות פוליטית ולהשקעת רווחים ■ בנוסף לתרומות רגילות הוא הגביל את עצמו לתרומה של עד מיליארד דולר במניות פייסבוק בשנה בשלוש השנים הבאות

מארק צוקרברג ואשתו פריסילה צ’אן / צילום: רויטרס
מארק צוקרברג ואשתו פריסילה צ’אן / צילום: רויטרס

התחייבותו של מארק צוקרברג להקדיש 99% ממניותיו בפייסבוק למטרות צדקה זכתה לתשומת לב מיידית בזכות גודלה - 45 מיליארד דולר במחיר המניה הנוכחי - אבל האופן שבו הוא מתכנן את התרומה עשוי להיות בסופו של דבר משמעותי לא פחות מהסכום.

צוקרברג מקים חברה בערבון מוגבל שתשתמש בכסף לפעילות פוליטית ולהשקעת רווחים, בנוסף לתרומות רגילות. בכך הוא מגלה איך דור חדש של יזמים מעמק הסיליקון עשוי לפעול בעתיד בעולם הנדבנות.

המהלך של צוקרברג אינו ממש מפתיע בהתחשב בכך שהוא חתם לפני חמש שנים על "התחייבות נתינה" - יחד עם מיליארדרים נוספים מתחום ההיי-טק כמו ביל גייטס - להענקת מרבית הונו לצדקה.

צוקרברג ישמור על שליטתו במניות ההצבעה של פייסבוק בעתיד הנראה לעין, והוא הגביל את עצמו לתרומה של עד מיליארד דולר במניות פייסבוק בשנה בשלוש השנים הבאות, לפי דיווח לרשות ניירות הערך, SEC.

בגלל מבנה המניות הכפול של פייסבוק, שבו הוא מחזיק במניות הצבעה עם זכויות מיוחדות, צוקרברג יכול לתרום מניות רגילות בלי לאבד את שליטתו ברשת החברתית שהוא ייסד ב-2004.

נדבנים ידועים עמדו בתור כדי להלל ולשבח את מייסד פייסבוק בן ה-31 וכדי לקרוא ליזמי היי-טק נוספים ללכת בעקבותיו. יועצים בתחום הפילנתרופיה אמרו שהשימוש של צוקרברג בחברה בע"מ יקנה לו חופש פעולה רחב לחתור ליעד של "קידום הפוטנציאל האנושי והשוויון לכל הילדים".

צוקרברג ורעייתו פריסילה צ'אן הכריזו על תוכניתם אתמול (ג') יחד עם הולדת בתם הראשונה, מקס, וכתבו לה מכתב פתוח שמבטיח לבצע השקעות לטווח ארוך, לבנות טכנולוגיות חדשות ולעצב את המדיניות הציבורית כדי לפתור את הבעיות הגדולות של העולם (ראו טקסט נפרד).

בווידאו נלווה שצולם כשהם יושבים על ספה בביתם, מוקפים בתמונות משפחתיות, שהועלה לפייסבוק, צוקרברג אמר ששיפור מעכת החינוך, קידום המדעים וחיזוק קהילות כרוכים ב"מערכות מורכבות גדולות, שקשה להזיז אותן בטווח קצר".

מארק ופרסילה צוקרברג עם בתם מקס / מתוך הפייסבוק
 מארק ופרסילה צוקרברג עם בתם מקס / מתוך הפייסבוק

ההודעה באה יום אחרי שהוא הצטרף ל"קואליציית האנרגיה פורצת הדרך", קבוצת המיליארדרים הבינלאומית שמבטיחה להשקיע באנרגיה ירוקה כדי לגשר על "עמק המוות שכמעט לא ניתן לעבור" שמפריד בין קונספציות מבטיחות למוצרים שמישים.

בניגוד לקרנות צדקה מסורתיות, חברות בע"מ יכולות לעסוק בתמיכה במדיניות ציבורית ובהשקעות למטרת רווח שיכולות לקדם את המטרות שלהן. המבנה הזה גם יאפשר לבני הזוג צוקרברג לשמור על שליטה ישירה במניות פייסבוק שהם יתרמו לחברה, שתיקרא "יוזמת צ'אן-צוקרברג". בני הזוג אומרים שכל רווחי ההשקעות יופנו חזרה לעבודת צדקה נוספת.

"יוזמת צ'אן-צוקרברג תחתור למשימה שלה על ידי הקמת מלכ"רים, ביצוע השקעות פרטיות והשתתפות בוויכוחים על מדיניות, בכל מקרה במטרה לייצר אפקט חיובי בתחומים של צורך גדול", מסרה פייסבוק.

מכתבם של בני הזוג לבתם מקס מדבר גם על התועלת של חיבור בני אדם לאינטרנט, ובאמצעות האינטרנט, זה לזה - היבטי המפתח בעסקי פייסבוק ועבודת הצדקה שהחברה מנהלת.

"המבנה של ארגז הכלים שלהם הוא ההיבט המבטיח ביותר", אמרה קימברלי דשר טריפ, יועצת לפילנתרופיה. "זה דומה לבני דור המילניום שרוצים עבודה בעלת משמעות כלשהי. העבודה שלהם והנתינה שלהם משתלבות".

ארה"ב מעניקה הקלות מס נדיבות לתרומות לצדקה, שיכולות להגביל מסי רווחי הון בעיקר, אם כי ערך ההקלות תלוי במכשירי הנדבנות ובעיתוי הענקת התרומות ומכירת המניות.

נדבנים נוספים מעמק הסיליקון שהקימו חברות צדקה בע"מ הם לורן פאואל ג'ובס, אלמנתו של מנכ"ל ומייסד אפל המנוח סטיב ג'ובס, ודסטין מוסקוביץ', שותפו של צוקרברג בהקמת פייסבוק. עלייתם באה במקביל לעניין הגובר ב"השקעות אימפקט", שמנסות לייצר תועלת חברתית יחד עם תשואה להשקעה.

גם מוסקוביץ' ורעייתו קארי טונה מתכננים להעניק את רוב מניותיהם בפייסבוק לצדקה במהלך חייהם, והם ביצעו השקעות למטרת רווח בבינה מלאכותית, במענקים לקידום רפורמות בתחום ההגירה ובתמיכה לארגוני צדקה לחסרי בית.

עמק הסיליקון מתמודד עם הפילנתרופיה באותו האופן שבו יזמי ההיי-טק מתמודדים עם כל אתגר: שימוש בנתונים ובטקטיקות של ניסוי וטעייה - "מבחני A/B בשפת המהנדסים - כדי לגבש תשובות שאפתניות ולעתים בלתי רגילות לבעיות דוחקות. שון פרקר, משקיע מוקדם בפייסבוק, שהקים את קרן הצדקה שלו מוקדם יותר השנה, מכנה זאת "נדבנות של האקרים".

מוסקוביץ' וטונה תומכים בעבודה של מיזם שנקרא GiveWell שמדרג את ההשפעה של השקעות אפשריות שונות או מענקים. "יש בהחלט נימוקים טובים למתן צדקה מוקדם ככל שניתן, באיזון עם הידיעה שככל שאנחנו לומדים יותר, אנחנו משתפרים יותר בתחום הזה", אמרה טונה. "אנחנו מנסים לשתף אחרים בכל מה שאנחנו עושים ובלמידה שלנו, לטובת אותם אחרים שמנסים גם הם ללמוד איך לתת בצורה הטובה ביותר".

צוקרברג חזר על הרעיון הזה בקטע הווידאו שלו, שבו הוא אומר שהוא צופה שחלק מעבודת הנדבנות שלו לא יהיה מוצלח. "כמו כל דבר שעושים בעולם, צריך ניסיון והכשרה, ואתה לא הולך להיות מושלם בזה בפעם הראשונה", הוא אמר.

דארן ווקר, נשיא מכון פורד, ארגון הצדקה ההיסטורי של חברת פורד, אמר שהתוכנית של בני הזוג צוקרברג למניות פייסבוק שלהם היא "קריאה ברורה לדור חדש של בני דור המילניום" להשתמש בהונם למטרות של צדק חברתי.

מייקל בלומברג, מיליארדר המדיה וראש העיר ניו יורק לשעבר, אמר שצוקרברג הוכיח ש"גיל 30 הוא גיל 70 החדש" במה שנוגע לצדקה. "הגישה המסורתית לנתינה - להשאיר אותה לגיל מתקדם או למוות - כבר נעלמת", הוא כתב. "השאלה היא: כמה מעמיתיו בעמק הסיליקון ומעבר לו יצטרפו אליו?"

"מקס, אנחנו אוהבים אותך וחשים אחריות גדולה להפוך את העולם למקום טוב יותר לך ולכל הילדים"

המכתב המלא שפרסמו מארק צוקרברג ואשתו פריסילה צ'אן לרגל הולדת בתם

מקס היקרה,

לאמך ולי עדיין אין המילים לתאר את התקווה שאת נותנת לנו לעתיד. חייך החדשים מלאי הבטחה, ואנחנו מקווים שתהיי מאושרת ובריאה כדי שתוכלי למצות את החיים במלואם. כבר נתת לנו סיבה להרהר על העולם שבו אנחנו מקווים שתחיי.

כמו כל ההורים, אנחנו רוצים שתגדלי בעולם טוב יותר מעולמנו כיום.

הכותרות מתמקדות לעתים קרובות במה שלא בסדר, אבל במובנים רבים העולם הולך ומשתפר. הבריאות משתפרת. העוני מצטמצם. הידע צומח. אנשים מתקשרים ביניהם. פירושה של ההתקדמות הטכנולוגית בכל תחום היא שחייך יהיו טובים באופן דרמטי מחיינו כיום.

אנחנו מצדנו נעשה הכול כדי שזה יקרה - לא רק בגלל שאנחנו אוהבים אותך, אלא גם בגלל שיש לנו אחריות מוסרית לכל הילדים בדור הבא.

אנחנו מאמינים כי לחייהם של כל האנשים יש ערך שווה, וזה כולל את המספר הרב יותר של אנשים שיחיו בדורות העתידיים לעומת הדור הנוכחי.

לחברה שלנו יש מחויבות להשקיע כעת כדי לשפר את חייהם של כל האנשים שיבואו לעולם הזה, ולא רק את חייהם של האנשים שכבר נמצאים כאן. אבל כעת, אנחנו לא תמיד מכוונים את המשאבים שלנו באופן קולקטיבי להזדמנויות ולבעיות הגדולות ביותר שמולן יתייצב הדור שלך.

מחלות, למשל. כיום אנחנו, כחברה, מוציאים פי חמישים או יותר על טיפול בחולים משאנחנו מוציאים על מחקר שימנע אנשים מלחלות מלכתחילה. הרפואה הפכה למדע אמיתי לפני פחות ממאה שנים, וכבר הומצאו תרופות שמבטיחות החלמה מלאה מחלק מהמחלות והתקדמות טובה בריפויין של מחלות אחרות. הודות להאצה בטכנולוגיה, יש לנו סיכוי אמיתי למנוע, לרפא ולנהל את כל המחלות, או כמעט את כולן, במאה השנים הבאות.

כיום מרבית האנשים מתים מחמש סיבות: מחלת לב, סרטן, שבץ, מחלות ניוון עצבי ומחלות מידבקות, ואנחנו יכולים לרשום התקדמות מהירה יותר בהתמודדות עם מחלות אלה ועם בעיות אחרות.

ברגע שנכיר בכך כי ייתכן שהדור שלך והדור של ילדייך לא יסבלו ממחלות, יש לנו אחריות קולקטיבית להקצות יותר השקעות לטובת עתיד כזה כדי להפוך זאת למציאות.

אמך ואני רוצים לעשות את חלקנו.

ריפוי מחלות ייקח זמן. בפרקי זמן קצרים של חמש או עשר שנים, זה לא ייראה כאילו אנחנו רושמים התקדמות רבה. אבל בטווח הארוך הזרעים שנזרעים כעת יצמחו, ויום אחד את או ילדייך ייראו מה שאנחנו יכולים רק לדמיין: עולם ללא סבל כתוצאה ממחלות.

יש כל כך הרבה הזדמנויות כאלה. אם החברה תמקד יותר מהאנרגיה שלה באתגרים אדירים אלה, אנחנו נשאיר לדור שלך עולם הרבה יותר טוב.

כל התקוות בשני רעיונות

תקוותינו לדור שלך מתמקדות בשני רעיונות: קידום הפוטנציאל האנושי וקידום השוויון. קידום הפוטנציאל האנושי פירושו פריצת דרכים חדשות בכל הנוגע לכמה נהדרים יכולים להיות החיים האנושיים.

האם תוכלי ללמוד ולחוות פי מאה משאנחנו יכולים כיום? האם הדור שלנו יוכל לרפא את המחלות כדי שאתם תוכלו לחיות חיים ארוכים ובריאים בהרבה? האם נוכל לקשר את העולם באופן שתהיה לכם גישה לכל רעיון, אדם והזדמנות? האם נוכל ליצור יותר אנרגיה נקייה כדי שאתם תוכלו להמציא דברים שעליהם אנחנו לא מסוגלים אפילו לחשוב כיום - תוך שמירה על איכות הסביבה? האם נוכל לטפח יזמות באופן שיאפשר לכם לבנות כל עסק שהוא ולהתמודד עם כל אתגר שהוא, כדי שתוכלו לקדם את השלום והשגשוג?

קידום השוויון פירושו להבטיח שלכל אחד יש גישה להזדמנויות האלה, ללא קשר ללאום, למשפחה או לנסיבות שבהן הוא נולד. החברה שלנו חייבת לעשות זאת לא רק למען הצדק או הצדקה, אלא למען גדולת ההתקדמות האנושית.

כיום נגזל מאתנו הפוטנציאל שיכולים להציע לנו אנשים כל כך רבים. הדרך היחידה לממש את הפוטנציאל המלא שלנו היא לתעל את הכישרונות, הרעיונות והתרומות של כל אדם בעולם.

האם הדור שלנו יכול למגר את העוני והרעב? האם נוכל לספק לכל אדם ואדם טיפול רפואי בסיסי?האם נוכל לבנות קהילות אינקלוסיביות ומסבירות פנים? האם נוכל לטפח יחסים שלווים ומלאי הבנה בין כל העמים בעולם? האם נוכל באמת להעצים את כולם - נשים, ילדים, מיעוטים נטולי ייצוג מספיק, מהגרים ובלתי-מקושרים?

אם הדור שלנו יבצע את ההשקעות הנכונות, התשובה לכל אחת מהשאלות הללו תהיה "כן" - ואנחנו מקווים שזה אכן יקרה במהלך חייך.

המשימה הזאת - קידום הפוטנציאל האנושי וקידום השוויון - תדרוש גישה חדשה מצדו של כל מי שפועל להשגת יעדים אלה. עלינו לבצע השקעות ארוכות טווח לעשרים וחמש, חמישים ואפילו מאה שנים. האתגרים הגדולים ביותר דורשים אופק זמן ארוך מאוד, ולא ניתן להתמודד עמם באמצעות חשיבה לטווח קצר. עלינו ליצור מעורבות ישירה עם האנשים שאותם אנחנו משרתים. איננו יכולים להעצים אנשים אם לא נבין את הצרכים והמאוויים של הקהילות שלהם.

עלינו לבנות טכנולוגיה כדי לחולל שינוי. מוסדות רבים משקיעים כסף באתגרים אלה, אך מרבית ההתקדמות באה מגידול בפריון הייצור באמצעות חדשנות. עלינו להשתתף במדיניות ובפעילות כדי לעצב את הדיון הציבורי. מוסדות רבים נרתעים מכך, אך ההתקדמות זקוקה לתמיכתן של תנועות חברתיות כדי להיות בת-קיימא.

עלינו לתמוך במנהיגים החזקים והעצמאיים ביותר בכל תחום. שיתוף פעולה עם מומחים אפקטיבי יותר למשימה מאשר הניסיון להוביל את המאמצים בעצמנו. עלינו לקחת סיכונים כיום כדי להפיק לקחים למחר. אנחנו בשלב מוקדם של תהליך הלמידה שלנו, ורבים מהדברים שאנחנו מנסים לעשות אינם עובדים. אבל אנחנו נקשיב ונלמד ונמשיך להשתפר.

האינטרנט בשירות השוויון

ניסיוננו בלימוד מותאם אישית לצורכי הלומד, בגישה לאינטרנט ובחינוך ובריאות קהילתיים עיצב את הפילוסופיה שלנו. הדור שלנו גדל בכיתות בית ספר שבהן למדנו כולנו את אותם הדברים באותו הקצב ללא קשר לתחומי העניין או לצרכים שלנו. בני הדור שלך יקבעו את היעדים בהתאם למה שהם רוצים להיות בעתיד, כמו מהנדס, עובד במערכת הבריאות, סופר או מנהיג קהילה. תהיה לכם טכנולוגיה שמבינה כיצד תלמדו באופן הטוב ביותר, ובמה עליכם להתמקד. אתם תתקדמו במהירות בנושאים שמעניינים אתכם הכי הרבה, ותקבלו כמה עזרה שתצטרכו בתחומים המאתגרים ביותר עבורכם. אתם תלמדו נושאים שאינם מוצעים כלל בבתי הספר כיום. כמו כן יהיו למורים שלכם כלים ומידע טובים יותר לסייע לכם להשיג את יעדיכם.

יתרה מזאת, תלמידים ברחבי העולם כולו יוכלו להשתמש בכלי למידה מותאמים אישית באמצעות האינטרנט גם אם אינם מתגוררים בקרבת בתי ספר טובים. כמובן שלא יהיה די בטכנולוגיה בלבד כדי להעניק לכל אחד הזדמנות הוגנת בתחילת החיים, אך שיטת הלימוד בהתאמה אישית עשויה להיות דרך גמישה להעניק לכל הילדים חינוך טוב יותר ושוויון הזדמנויות גדול יותר.

אנחנו מתחילים לבנות את הטכנולוגיה הזאת כעת, והתוצאות כבר מבטיחות. התלמידים לא רק רושמים ביצועים טובים יותר במבחנים, אלא רוכשים את המיומנויות והביטחון הדרושים ללמוד כל מה שברצונם. והמסע הזה רק החל. הטכנולוגיה והלימוד ישתפרו במהירות בכל שנה ושנה שתהיי בבית הספר. גם אמך וגם אני לימדנו תלמידים וראינו מה צריך כדי שזה יעבוד. יהיה צורך לשתף פעולה עם המנהיגים החזקים ביותר בתחום החינוך כדי לסייע לבתי ספר ברחבי העולם לאמץ את שיטת הלימוד בהתאמה אישית. יהיה צורך לערב את הקהילות, וזו הסיבה שאנחנו מתחילים בקהילה שלנו באזור המפרץ בסן פרנסיסקו. יהיה צורך לבנות טכנולוגיה חדשה ולנסות רעיונות חדשים, ויהיה צורך לעשות שגיאות ולהפיק לקחים רבים לפני שהיעדים האלה יושגו. אבל ברגע שאנחנו מבינים איזה עולם ביכולתנו ליצור עבור הדור שלך, יש לנו אחריות כחברה למקד את השקעותינו בעתיד כדי להפוך זאת למציאות.

יחד נוכל לעשות זאת. וכשנעשה זאת, שיטת הלימוד בהתאמה אישית תסייע לא רק לתלמידים בבתי ספר טובים, אלא גם תתרום ליצירת שוויון הזדמנויות גדול יותר עבור כל מי שיש לו קישור לאינטרנט.

רבות מההזדמנויות הגדולות של הדור שלך יבואו מהענקת גישה לאינטרנט לכולם. לעתים קרובות אנשים תופסים את האינטרנט רק כאמצעי בידור או תקשורת, אך עבור מרבית האנשים בעולם האינטרנט עשוי להיות חבל הצלה. הוא מספק חינוך למי שאינו מתגורר בקרבת בית ספר טוב. למי שאינו מתגורר בקרבת רופא, האינטרנט מספק מידע רפואי על האופן שבו ניתן למנוע מחלות ולגדל ילדים בריאים. האינטרנט מספק שירותים פיננסיים למי שאינו מתגורר בקרבת בנק. הוא מספק גישה למקומות עבודה ולהזדמנויות תעסוקה למי שמתגורר במקום שבו הכלכלה אינה במצב טוב. האינטרנט כל כך חשוב, שאחד מכל עשרה אנשים שמשיגים גישה לאינטרנט מצליח להיחלץ מעוני, ונוצר מקום עבודה חדש אחד בערך.

למרות זאת, למחצית מאוכלוסיית העולם - יותר מ-4 מיליארד בני אדם - עדיין גישה לאינטרנט.

אם הדור שלנו יקשר אותם לאינטרנט, נוכל לחלץ מעוני מאות מיליוני בני אדם. נוכל גם לסייע למאות מיליוני ילדים לקבל חינוך, ונוכל להציל את חייהם של מיליוני בני אדם שלהם נסייע להימנע ממחלות.

זהו מאמץ ארוך טווח נוסף שאותו ניתן לקדם באמצעות טכנולוגיה ושותפות. יהיה צורך להמציא טכנולוגיה חדשה כדי להפוך את האינטרנט לבר השגה יותר מהבחינה הכספית ולהביא גישה לאינטרנט לאזורים לא מקושרים. יהיה צורך בשיתוף פעולה עם ממשלות, ארגונים שלא למטרת רווח וחברות. יהיה צורך ליצור מעורבות עם קהילות כדי להבין למה הן זקוקות. לאנשים טובים יהיו השקפות שונות לגבי הדרך הטובה ביותר קדימה, ואנחנו ננסה דברים רבים לפני שנצליח. אבל יחד נוכל להצליח וליצור עולם שבו שורר שוויון רב יותר.

הבריאות מעל הכול

טכנולוגיה לכשעצמה אינה יכולה לפתור בעיות. בניית עולם טוב יותר מתחילה בבניית קהילות חזקות ובריאות יותר. לילדים יש ההזדמנויות הטובות ביותר כשהם יכולים ללמוד. והם יכולים ללמוד באופן הטוב ביותר כשהם בריאים.

טיפוח הבריאות מתחיל בשלב מוקדם - עם משפחה אוהבת, תזונה טובה וסביבה בטוחה ויציבה. ילדים שעוברים חוויות טראומטיות בשלב מוקדם בחיים מתאפיינים לעתים קרובות בהתפתחות שכלית וגופנית פחות בריאה. מחקרים הראו שינויים פיזיים בהתפתחות המוח שמפחיתים מהיכולת הקוגניטיבית.

אמך היא רופאה ומחנכת, והיא ראתה זאת במו עיניה. למי שהייתה ילדות לא בריאה קשה לממש את הפוטנציאל שלו. אם אינך בטוח שיהיה לך כסף למזון או לשכר דירה, או אם אתה חושש פן תיפגע פיזית או תהפוך קורבן לפשיעה - יהיה לך קשה מאוד למצות את הפוטנציאל שלך. אם אתה פוחד שתלך לכלא במקום ללכת לקולג' בגלל צבע עורך, או בגלל שמשפחתך תגורש בגלל מצבכם המשפטי, או שתיפול קורבן באלימות בגלל דתך, נטייתך המינית או מגדרך - יהיה לך קשה מאוד למצות את הפוטנציאל המלא שלך. אנחנו זקוקים למוסדות שמבינים כי קיים קשר בין סוגיות אלה. זאת הפילוסופיה של סוג בית הספר החדש שאמך מנסה לבנות.

באמצעות שיתוף פעולה עם בתי ספר, מרכזי בריאות, ארגוני הורים ומוסדות ממשל מקומי, ובאמצעות המאמץ לוודא כי כל הילדים זוכים לתזונה טובה ולטיפול טוב מינקותם, אנחנו מנסים לטפל בסוגים השונים של אי-צדק בהנחה שהם קשורים הדדית זה בזה. רק אז נוכל, כקולקטיב, להעניק לכל אחד הזדמנות שווה.

ייקח שנים רבות לפתח את המודל הזה במלואו. אבל זו דוגמה נוספת לקשר ההדוק בין קידום הפוטנציאל האנושי לקידום השוויון. אם אנחנו מעוניינים בשניהם, עלינו לבנות קהילות אינקלוסיביות ובריאות.

כדי שהדור שלך יחיה בעולם טוב יותר, יש המון דברים שהדור שלנו יכול לעשות. כיום אמך ואני מתחייבים להקדיש את חיינו כדי לתרום את חלקנו הקטן להתמודדות עם אתגרים אלה. אני אמשיך לכהן כמנכ"ל פייסבוק במשך שנים רבות מאוד, אבל סוגיות אלה חשובות מכדי שאמתין עד שאת או אנחנו נהיה מספיק מבוגרים להתחיל בעבודה הזאת. אנחנו מקווים שהעובדה שאנחנו מתחילים בגיל צעיר תאפשר לנו לראות את התועלות המצטברות במהלך כל חיינו.

את פותחת את הדור החדש של משפחת צ'אן-צוקרברג, ואנחנו פותחים את יוזמת צ'אן-צוקרברג לקשר בין אנשים ברחבי העולם במטרה לקדם את הפוטנציאל האנושי ואת השוויון עבור כל הילדים של הדור החדש. תחומי ההתמקדות הראשוניים שלנו יהיו לימוד בהתאמה אישית, ריפוי מחלות, קישור בין אנשים ובניית קהילות חזקות.

במהלך חיינו נתרום 99% ממניות פייסבוק שלנו, ששוויין הנוכחי כ-45 מיליארד דולר, כדי לקדם את המשימה הזאת. אנחנו יודעים כי זו תרומה קטנה בהשוואה לכל המשאבים והכישרונות של אלה שכבר עובדים על פתרון בעיות אלה. אבל אנחנו רוצים לעשות מה שביכולתנו, ולעבוד לצדם של רבים אחרים.

אנחנו הופכים להורים ונכנסים לפרק החדש של חיינו, ואנחנו רוצים להביע את הערכתנו העמוקה לכל מי שמאפשר זאת. אנחנו מסוגלים לעשות את העבודה הזאת רק מכיוון שיש מאחורינו קהילה עולמית חזקה. בניית פייסבוק יצרה משאבים לשיפור העולם עבור הדור החדש. כל חבר בקהילת פייסבוק משחק תפקיד בעבודה הזאת. נוכל להתקדם לעבר ההזדמנויות האלה רק אם נישען על מומחים - המורים הרוחניים, השותפים והאנשים הנפלאים שתרומותיהם בנו את התחומים האלה.

מקס, אנחנו אוהבים אותך וחשים כי מוטלת עלינו אחריות גדולה להפוך את העולם למקום טוב יותר לך ולכל כל הילדים. אנחנו מאחלים לך חיים מלאים באותה האהבה, התקווה והשמחה שאת מעניקה לנו. אנחנו ממתינים בקוצר רוח לראות מה תביאי את לעולם הזה.

באהבה,

אמא ואבא

התורמים הגדולים ביותר בעולם
 התורמים הגדולים ביותר בעולם