מדד החברות החדשניות: יותר יצרניות רכב ותרופות ופחות היי-טק

מדד החדשנות מגלה ש-38 מתוך 50 החברות המדורגות אינן טכנולוגיות ■ טסלה זינקה למקום ה-3

אלון מאסק והמכונית של טסלה / צילום: רויטרס
אלון מאסק והמכונית של טסלה / צילום: רויטרס

אפל, גוגל וטסלה הן החברות החדשניות בעולם - כך עולה מדירוג החדשנות של חברת הייעוץ האסטרטגי הגלובלית בוסטון קונסלטינג גרופ (BCG) שפורסם היום (ד'). על פי הדוח, שנערך זה השנה העשירית, חברות הטכנולוגיה ממשיכות לבלוט ותופסות את חמש המקומות הראשונים, אך חברות שאינן טכנולוגיות תופסות נתח גדול יותר בדירוג לשנת 2015. כך, מתוך 50 החברות שדורגו, 38 אינן בתחום הטכנולוגיה.

חברות הטכנולוגיה, כאמור, שמרו על המקומות הראשונים בדירוג כשאפל וגוגל שמרו על המקום הראשון והשני בהתאמה. טסלה מוטורוס הפתיעה וזינקה מהמקום השביעי בשנה שעברה למקום השלישי השנה, תוך שהיא עוקפת את מיקרוסופט, שדורגה רביעית וסמסונג, שדורגה חמישית. אמזון הגיע גם היא לעשירייה הראשונה ודורגה תשיעית.

כבר בעשירייה הפותחת מופיעות חברות שאינן טכנולוגיות, כמו חברות הרכב, טויוטה (מקום 6), ב.מ.וו. (מקום 7) ודאימלר (מקום 10), וחברת הפרמצבטיקה האמריקאית Gilead, שהגיעה למקום השמיני.

מתוך רשימת 50 החברות החדשניות ביותר בעולם 29 חברות הן מארה"ב, 11 מאירופה, 10 מאסיה, 3 מסין ואחת מהודו. אף אחת מהחברות אינה ישראלית.

המגמה: מיקור חוץ של חדשנות

מעבר למגמות הגלובליות ולמגמות הייחודיות למגזרים מסוימים, גילה המחקר כי מספר גדל והולך של עסקים נוקטים גמישות בכל הנוגע למיקור חוץ של חדשנות. מכיוון שמהירות היציאה לשוק הופכת לגורם קריטי בשמירה על התחרותיות, מספר גדל והולך של חברות מגלות כי אינן יכולות עוד להרשות לעצמן להיות בררניות בסוגיה אם הומצאה החדשנות בתוך החברה עצמה או מחוצה לה."חברות מגלות פתיחות רבה יותר בכל הנוגע למקור החדשנות שלהן", אמר בכיר מבוסטון קונסלטינג גרופ.

החברות החדשות בעולם
 החברות החדשות בעולם