התחזית האופטימית לגבי הגלקסי S6 מחקה לסקיילקס 15 מ' ש'

החברה הפסידה 24 מיליון ש' ברבעון ומציינת: "התחרות בשוק הסמארטפונים קשה, מכשירי LG מתחזקים בארץ ונתפסים כתחליף למכשירי סמסונג"

יעקב לוקסנבורג / צילום: תמר מצפי
יעקב לוקסנבורג / צילום: תמר מצפי

התחזיות של חברת סקיילקס , יבואנית מכשירי סמסונג ללקוחות פרטיים, בנוגע למכירות מכשירי הגלקסי S6 היו אופטימיות מדי. סקיילקס רכשה מלאי גדול של הדגם, אך בסופו של דבר, לאחר השקת הדגם בארץ באפריל, נאלצה להפחית את מחירו ולרשום ירידת ערך בגין המלאי. מהלך זה הוביל להפסד של 15 מיליון שקל ברבעון השלישי. בשורה התחתונה רושמת סקיילקס הפסד נקי רבעוני של 24 מיליון שקל.

בדוחות סקיילקס שפורסמו אתמול נכתב כי "על רקע התחרות הקשה בשוק הסמארטפונים, התחזקות מוצריה של LG בישראל - הנחשבים מוצר תחליפי למכשירי סמסונג - וחדירתם של מותגים סיניים לישראל, ברבעון השלישי חלה ירידה משמעותית במחירי המכירה של דגמים אלו ובעיקר של הגלקסי S6 אדג' (בשיעור של כ-15%)". סקיילקס מציינת שהיא במגעים עם סמסונג במטרה להפחית את ימי המלאי ולהימנע מהצטיידות יתר של מלאי.

ברבעון השלישי של השנה הסתכמו הכנסות סקיילקס ב-209 מיליון שקל, עלייה של כ-35% ביחס לרבעון המקביל, שבו החברה חוותה מחסור במלאי בשל היחסים המעורערים ששררו אז בינה ובין סמסונג. הרווח הגולמי ברבעון נשחק ב-88% ל-2.6 מיליון שקל בלבד (1.2% מהמכירות) בשל ההפסדים הקשורים לגלקסי S6 אדג'.

סקיילקס, הנסחרת בשווי זניח של 14 מיליון שקל, נמצאת כיום בשליטת מי שהיו הנושים שלה לפני הסדר החוב, מחזיקי האג"ח לשעבר ובראשם חברת לפידות של יעקב לוקסנבורג (לוקסי), עם החזקה של 24.5% מהון המניות של סקיילקס. בעבר, סקיילקס הייתה בעלת השליטה בחברת הסלולר פרטנר, אך תחת שליטתו של בעל השליטה הקודם, אילן בן דב, החברה קרסה והגיעה להסדר חוב.

מתחילת השנה נרשם בסקיילקס רווח של 452 מיליון שקל, שנובע בעיקר מרווח של 576 מיליון שקל שנוצר ברבעון הראשון, כתוצאה מגריעת מהשלמת הסדר החוב שבוצע בחברה. בדוחות לפידות לרבעון השלישי, שפורסמו שלשום, נכתב כי במסגרת הפיכתה לבעלת שליטה אפקטיבית בסקיילקס, לחברה נוצר רווח מסילוק יחסים קודמים בסך של כ-2 מיליון שקל, וזאת בין היתר לאור החזקות ויתרות הדדיות של החברה עם סקיילקס. כמו כן, נוצר רווח מ"רכישה במחיר הזדמנותי" בסך כ-6.7 מיליון שקל כתוצאה מהתאמת ההון העצמי הנרכש של סקיילקס לשווי ההוגן. לפידות ציינה שממועד הרכישה (קרי הפיכתה לבעלת שליטה אפקטיבית) תרמה סקיילקס הפסד של 27.2 מיליון שקל לתוצאותיה.

נזכיר כי הסדר החוב שהוביל לוקסי בסקיילקס, בהיקף של כמיליארד שקל, אילץ את לפידות לרשום בדוחות השנתיים ל-2014 הפסד של 30.3 מיליון שקל על השקעתה באג"ח סקיילקס. במסגרת אותו הסדר, זכו הנושים להקצאה של 99.9% ממניות סקיילקס ולהקצאה של אג"ח חדשות (סדרה י"א) בהיקף של 220 מיליון שקל ע"נ. במקביל הועברו החזקותיה של סקיילקס בפרטנר לכונס נכסים, שמונה לממשן עבור מחזיקי האג"ח המובטחות. לפידות קיבלה אז 13.1% ממניות סקיילקס ובהמשך הגדילה את החזקתה באמצעות רכישת מניות נוספות בשוק.

במקביל לדוחות, סקיילקס דיווחה אתמול על הארכת תוקף כתבי הערבות שהעניקה לפידות לבנק מזרחי טפחות, לצורך הבטחת קיום התחייבויות סקיילקס כלפיו. הערבות בסך 10 מיליון דולר הוארכה עד סוף יוני 2016.