אלקטרה רוכשת את חברת א. צום בכ-30 מיליון שקל

צום עוסקת בתחום המעליות למגורים ומשרדים ומעסיקה כ-80 עובדים ■ בעלת השליטה באלקטרה, אלקו, רשמה ברבעון השלישי שחיקה של 17% ברווחיה

קבוצת הבנייה והתשתיות אלקטרה  מרחיבה את פעילותה בתחום המעליות, ורוכשת את חברת המעליות א. צום תמורת כ-30 מיליון שקל. צום עוסקת בשיווק, התקנה, שירות ושדרוג מעליות למגורים, משרדים ומוסדות קטנים, ומעסיקה כ-80 עובדים.

אלקטרה פועלת היום בתחום זה באמצעות אלקטרה מעליות, והיא נחשבת לאחת מחברת המעליות הגדולות בישראל. אלקטרה מעליות מעניקה שירות ליותר מ-16 אלף מעליות ברחבי הארץ, ובסוף 2014 העריכה את נתח השוק שלה בכ-15%-20%.

איתמר דויטשר, מנכ"ל אלקטרה, מסר כי "באמצעות הרכישה תרחיב קבוצת אלקטרה באופן משמעותי את כמות תיקי השירות בתחום המעליות, זאת כחלק מאסטרטגיית החברה להרחיב את פעילותיה הקיימות בתחום זה, גם לפרויקטים בבניינים נמוכים יחסית ובמעליות קטנות.

הרכישה תהווה חלק משלים באסטרטגיית ה-Life Cycle של הקבוצה, הכוללת יזמות, הקמה ותפעול ומבטאת את המשך הצמיחה במגזר השירות".

אלקטרה עוסקת בחמישה מגזרי פעילות: פרויקטים למבנים ותשתיות בישראל ובחו"ל, שירות, אחזקה וסחר, פיתוח והקמת נדל"ן ומגזר זכיינות. את הרבעון השלישי השנה סיכמה החברה עם המשך צמיחה בפעילות השוטפת, והציגה עלייה של 17% בהכנסות ל-1.16 מיליארד שקל. למרות זאת, בשורה התחתונה רווחיה הרבעוניים נשחקו ב-3.5% ל-34 מיליון שקל.

זאת, לאחר שהרווח התפעולי ברבעון נחלש ב-13.5% ל-46 מיליון שקל, ושיעורו מההכנסות ירד מ-5.4% ל-4%.

בפילוח מגזרי הפעילות של אלקטרה, ניכרת מגמה שלילית ברווחיות הפרויקטים למבנים ותשתיות בישראל, לצד מעבר להפסד בפעילות פיתוח והקמת נדל"ן ובפעילות הזכיינות. הכנסות אלקטרה בתשעת החודשים הראשונים של השנה קפצו ב-21% ל-3.45 מיליארד שקל, והרווח הנקי לתקופה זו צמח בכמעט 15% ל-107 מיליון שקל.

השיפור בפעילות מיוחס בעיקר למגזר פרויקטים למבנים ותשתיות בישראל ולמגזר שירות, אחזקה וסחר - בו אוחדו לראשונה תוצאות חברת טווס המספקת שירותי שמירה, אבטחה וניקיון, שנרכשה בחודשים האחרונים תמורת כ-25 מיליון שקל.

הרווח של אלקו התכווץ ל-16 מ' ש'

בעלת השליטה באלקטרה, קבוצת אלקו  של גרשון זלקינד, סיכמה את הרבעון השלישי עם שחיקה של 17% ברווחיה, שהסתכמו ב-16 מיליון שקל. אלקו היא חברת החזקות, ומלבד אלקטרה היא פועלת בתחום הנדל"ן באמצעות אלקטרה נדל"ן ו-LAT, ובתחום קמעונות מוצרי החשמל ומוצרי "עשה זאת בעצמך" באמצעות אלקטרה מוצרי צריכה (אמ"צ). בסיכום רבעוני, מי שעוד תרמה לרווחיה של אלקו מלבד אלקטרה הייתה אמ"צ, אחרי שהסבה לה הפסד ב-2014.

אלקו גם הצליחה לצמצם בצורה ניכרת את הפסדיה מאלקטרה נדל"ן, אולם בתקופה המקבילה אשתקד נהנתה מרווח נאה של 40 מיליון שקל מפעילותה בצפון אמריקה הנעשית באמצעות LAT, שכעת הופסקה להיות מאוחדת בדוחות.

בתשעת החודשים הראשונים של השנה הציגה אלקו רווח נקי של 44 מיליון שקל, לאחר הפסד כבד של 88 מיליון שקל בשנת 2014 כולה. במקביל לדוחות, הודיעה אלקו על חלוקת דיבידנד של 10 מיליון שקל לבעלי המניות.