נעילה מעורבת באירופה; "ריבית הפד תעלה בהדרגתיות"

המסחר בוול סטריט מתנהל בירידות ■ הנפט צונח ביותר מ-4% ומעיב על השווקים ■ ניצחון למפלגת הימין הקיצוני בבחירות האזוריות בצרפת

בורסה / צילום: רויטרס
בורסה / צילום: רויטרס

בורסות אירופה ננעלו במגמה מעורבת, ברקע לירידות שערים בוול סטריט וירידות חדות במחירי הנפט. 

 

שיין אוליבר, מנהל אסטרטגיה ומדיניות ב-AMP קפיטל, מציין כי "הפדרל ריזרב יתחיל כנראה להעלות ריבית עוד החודש אבל זה יהיה בצורה הדרגתית ומתונה. ראשי הפד רוצים לראות את כלכלת העולם מתאוששת ואת האינפלציה עולה לפני שהם מעלים ריבית שוב".

כלכלני הראל פיננסים מציינים בסקירתם השבועית כי "למי שמאמין שהמגמה החיובית הכללית בשוקי המניות תימשך, אנו מעריכים כי בסיטואציה כזו הביצועים של שוקי מניות בשווקים מפותחים מחוץ לארה"ב (בעיקר אירופה ויפן) יהיו טובים יותר. ההעדפה היא קודם כל לאירופה, בין היתר אחרי הדוחות הגרועים שם לרבעון השלישי והצפי לשיפור, יחד עם העובדה שאירופה מהווה מוקד משיכה לכספים מכל העולם בזרם השקעות שרק התגבר בחודשיים האחרונים. אנו ממשיכים להמליץ להגדיל חשיפה לשווקים באירופה (ללא בריטניה) לכ-32% מתיק המניות בחו"ל, בהשוואה למשקלם במדד MSCI העולמי (25%), זאת על חשבון חשיפה לארה"ב". 

מניית אלקטרולוקס צנחה בכ-14% לאחר שהחברה דיווחה כי העסקה עם ג'נרל אלקטריק לא יוצאת לפועל.

בורסות אסיה נסחרות היום (ב') במגמה מעורבת, לאחר העליות החדות שנרשמו בארה"ב ביום שישי ולקראת פרסום נתוני מאקרו בימים הקרובים. 

 

איציק נוי, מנכ"ל קבוצת Smart Capital, מציין כי " שוק ההון התאכזב מתוכנית התמריצים (אשר הסתכמה בהורדת ריבית) של ה-,ECB  ותגובת מדדי המניות (ירידות שערים חדות) לא איחרה לבוא. חשוב להדגיש, אמנם הירידות חדות, אך הן מהוות תיקון טכני בריא למהלך העליות המרשים אשר החל בספטמבר וימשיך עד לסוף השנה.

למרות זאת, בטווח הקצר (שבוע קרוב) מדדי המניות צפויים להמשיך להיסחר בסנטימנט שלילי הודות הצפייה להעלאת ריבית בארה"ב. הורדת הריבית באירופה מצד אחד והעלאת הריבית הצפויה בארה"ב ימשיכו לתת משקל עודף למדדי המניות האירופאים כשבראשם מדד הדאקס הגרמני. מדד סנטימנט הלקוחות של סמארט קפיטל (הבוחן את סך הפוזיציות הפתוחות של לקוחות החברה על חוזי ה-DAX) מצביע על ירידות בטווח הקצר", אומר נוי.

על פי נתוני משרד העבודה האמריקני שפורסמו ביום שישי, שוק העבודה הוסיף בנובמבר 211 אלף משרות, מעל הצפי שעמד על 200 אלף, ושיעור האבטלה נותר על 5% - בהתאם לצפי. שיעור ההשתתפות במעגל העבודה עלה ל-62.5%.

גם החודשים אוקטובר וספטמבר עודכנו כלפי מעלה בשיעור של 35 אלף משרות, בסך הכל. באוקטובר מדובר על 298 אלף משרות חדשות בסך הכל, והנתון של ספטמבר עודכן כלפי מעלה ל-145 אלף.

בטוקיו נסחרו מניות טויוטה מוטור, סוני ושארפ בעליות שערים.