"עסק שלא ייכנס לתחום שירותי הענן - לא ישרוד"

ישראל אייבי, סמנכ"ל לקוחות עסקיים בפלאפון, בוועידת ישראל לעסקים של "גלובס": "70% מהעסקים הקטנים בישראל יכנסו לתחום שירותי הענן תוך שלוש שנים"

ישראל אייבי / צילום: אוריה תדמור
ישראל אייבי / צילום: אוריה תדמור

"70% מהעסקים הקטנים בישראל יכנסו לתחום שירותי הענן תוך שלוש שנים או שלא יהיו בכלל, כך אמר ישראל אייבי, סמנכ"ל לקוחות עסקיים בפלאפון, בוועידת העסקים של "גלובס". לדבריו, "עסק קטן שלא יכנס לענן בשנים הקרובות לא ישרוד".

אייבי תיאר מציאות לא פשוטה, בה השוק העסקי בישראל כולל כחצי מיליון עסקים, 95% מתוכם הינם קטנים ובינוניים וכוללים עד 30 עובדים, כאשר מדי שנה נפתחים בישראל כ-50 אלף עסקים אך נסגרים כ-40 אלף. לדבריו, המציאות העסקית השתנתה בשנים האחרונות וההשפעה הגדולה ביותר הינה על העסקים הקטנים. מצד אחד מצופה מהם להעניק שירותים מקצועיים ללקוחותיהם בשוק תחרותי, כשסכנת הסגירה של העסק מרחפת מעליהם, ומצד שני הם נאלצים לבצע בעצמם את כל פעילות העסק.

אייבי ציין, כי בעוד שלעסקים גדולים יש מנהל IT שמנהל את פתרונות המיחשוב, וללקוחות פרטיים יש אינספור אפליקציות לביצוע פעולות מהירות ומיידיות, עסקים קטנים צריכים לנהל שירותים אלו בעצמם.

"עסקים קטנים רבים אינם משקיעים בתחום הטכנולוגי בשל מספר סיבות, החל מפחד מטכנולוגיה, חוסר ידע וכלה בחוסר אמצעים להשקיע משאבים בתחום המיחשוב, כאשר העסק נמצא בתהליך הישרדות. "בשנים האחרונות השוק העסקי השתנה לחלוטין, וזמינות, ניידות ומיידיות הפכו לשם המשחק. עסק שלא יתאים עצמו למציאות המשתנה, עלול להחמיץ הזדמנויות עסקיות ואף להסגר", אמר אייבי.

תחום שירותי המיחשוב מבוססי הענן הוא אחד התחומים הצומחים בשנים האחרונות, וחברות טלקום רבות בעולם כבר נכנסו לתחום זה. בימים אלו משיקה פלאפון פלטפורמה לשירותי מיחשוב בענן לעסקים קטנים ובינוניים בשם '"Cloudit" בשיתוף טריפל סי. פלאפון זיהתה צורך בקרב לקוחות קטנים ובינוניים לקבל כלים שיאפשרו להם להיות מחוברים לעסק, לעובדים ולשוק מכל מקום ובכל זמן. מעתה יוכלו גם עסקים אלו לקבל סל פתרונות שלם במקום אחד במחיר משתלם, כולל תמיכה בעברית וליווי טכני וללא השקעה בהקמה ותחזוקה.