סטארט-אפ ישראלי גייס 13 מ' ד'; ימציא מחדש את עולם הביטוח?

מאחורי הסטארט-אפ עומדים יו"ר פאוארמט לשעבר ומייסד Fiverr ■ מדובר באחד מגיוסי הסיד הגדולים ביותר של קרן ההון סיכון העולמית סקויה, שהשקיעה לצד קרן אלף של אדן שוחט ומייקל אייזנברג

שני יזמים ישראלים עזבו חברת סטארט-אפ מבטיחות כדי להיכנס לאחת התעשיות הסבוכות ביותר בנכבי הרגולוציה כדי לנסות ולהביא רענון למודל. שי וינינגר, אחד משני מייסדי חברת fiverr שמציעה פלטפורמה לאנשים להציע שירותי תרגום, איור וכו' תמורת 5 דולר או יותר, ודניאל שרייבר, נשיא פאוארמט, שהמציאה טכנולוגיית לטעינה אלחוטית של מכשירי אלקטרוניקה, משלבים כוחות לטובת הקמת חברת Lemonade. החברה הודיעה היום על השלמת גיוס סיד של 13 מיליון דולר - אחד הסכומים הגבוהים לגיוס ראשוני של חברת סטארט-אפ ישראלית ובכלל.

החברה, שמשרדיה הראשיים נמצאים בניו יורק לצד מרכז פיתוח של כ-20 עובדים בישראל, גייסה את הסכום מקרן ההון סיכון מהמובילות בעולם סקויה - שלה זה אחד מסבבי הסיד הגדולים ביותר - לצד קרן אלף הישראלית של מייקל אייזנברג ואדן שוחט.

הרעיון של החברה עדיין נשאר ברובו מתחת לרדאר אך בראיון ל"גלובס" מסביר וינינגר כי "אנחנו רוצים לבנות חברת ביטוח מדור חדש". ההגדרה של החברה היא חברת ביטוח שמבוססת על החיבור בין עמית לעמית (P2P), בדומה לטרנד של השנה-שנתיים האחרונות בתחום ההלוואות שמאפשר לקחת הלוואה מקבוצה של אנשים פרטיים בתנאים מועדפים לעומת בנקים או גופי מימון אחרים. 

"הביטוח נולד מצורך של אנשים"

"במאות השנים האחרונות תעשיית הביטוח לא עברה אף תהפוכה משמעותית. זה אותו ביטוח כמו שההורים שלנו עשו וככה זה עובד גם היום. אולי נותנים לך לשלוח מייל במקום פקס, אבל זה השינוי היחיד בערך", מסביר וינינגר.

"אם אתה חושב על זה אז היסטורית, הביטוח היה שונה. הוא נולד מצורך של אנשים לדאוג למצב שאם משהו קורה לחקלאים או בעלי מקצוע שונים בגילדות אז לאותו חקלאי או בעל מקצוע לא יהיה נזק של 100% והמשפחה שלו לא תקרוס אלא הקבוצה שסביבו תיקח על עצמה חלק מהנזק ובאופן משותף תשרוד תקופות קשות כמו שוד, סופה וכו'.

"ואז התעשייה הפיננסית גילתה את הדבר הזה והפכה אותו למשהו מאוד שונה. זה משהו מאוד מרכזי שאין בו שום דבר מהיסודות של לעשות טוב לקהילה".

לדברי וינינגר, "זו תעשייה עם קונפליקט. כשאתה משלם כסף לחברת ביטוח, אתה מכניס כסף לפול הרווחים של החברה. בסוף השנה כל מה ששילמת עליו כסף, זה הולך למשכורות המטורפות של אנשי הביטוח ולדברים אחרים. אלה חברות שחיות בעושר רב מאוד אבל האוכלוסייה לא נהנית ממנו.

"כשאתה מגיע לתביעה, אז אתה צריך להתחנן לכסף הזה. כשאתה מושך מזה כסף, אז זה יורד מהשורה התחתונה של חברת הביטוח שלך. זה עובד בשיטה הישנה - שהכסף שלהם, זה הכסף שלך".

וינינגר לא מפרט יותר מדי אבל מצהיר: "אנחנו הולכים לשנות את זה. השקענו את שבעת החודשים האחרונים כדי לשנות את כל המנגנון של איך הביטוח עובד. הקונפליקט הקיים לא יישאר עוד והכסף של האנשים יישאר של האנשים. כל תהליך הביטוח ייראה אחרת". 

"לא מפחדים מרגולציה"

וינינגר לוקח השראה מחברות כמו אובר, airbnb ואפילו פייבר שהיה אחד ממייסדיה ויישאר שם כדירקטור. לדבריו, אחד הדברים שמשכו אותו ואת שרייבר היא דווקא הרגולציה. "זה אחד הדברים שהכי משך אותנו. אנחנו רוצים לעשות משהו מאוד גדול ושאפתני. הגודל של האתגר מייצר סוג של חסם וזה משחק לטובתנו. הפרשנות שלי היא שכמות הכסף והסטארט-אפים שקיימת בשוק מכל דבר שהוא נגיש היא מלאה, אם לא מעבר לזה. דווקא במקומות כאלה, שיש הרבה רגולציה, יש הרבה מאוד הזדמנויות. אנשים מפחדים מרגולציה. אנחנו לא מפחדים מרגולציה".