ישי דוידי מוביל גיוס הון של 150 מיליון שקל לנייר חדרה

פימי תזרים 89 מיליון שקל מתוכו ■ מניית נייר חדרה זינקה ב-50% מאז החלה קרן פימי את המו"מ לרכישת השליטה בחברה גיוס ההון - לשם ביצוע תוכנית הצמיחה האסטרטגית

ישי דוידי, על רקע מפעל נייר חדרה / צילומים: איל יצהר
ישי דוידי, על רקע מפעל נייר חדרה / צילומים: איל יצהר

ישי דוידי מגדיל את ההשקעה בחברת נייר חדרה, לצורך חיזוק ההון של יצרנית מוצרי הנייר והקרטון. ארבעה חודשים לאחר שהשלימה את ההשתלטות על נייר חדרה, מובילה קרן פימי בניהולו של דוידי גיוס הון לחברה, בהיקף של 150 מיליון שקל. נייר חדרה דיווחה היום, כי דירקטוריון החברה החליט לבחון אפשרות של גיוס הון באמצעות הנפקה לציבור של מניות, שתבוצע על פי תשקיף מדף פתוח של החברה. בימים הקרובים צפויה להתקבל החלטה סופית על ביצוע ההנפקה, ולאחריה יבוצע המהלך במהירות.

קרן פימי, המחזיקה ב-59% מנייר חדרה, כבר הודיעה כי בכוונתה להזרים ביקוש למניות החברה במסגרת המכרז המוסדי, בהיקף של לפחות 89 מיליון שקל, המשקף את שיעור החזקותיה הנוכחיות בה. בתגובה להודעה, ירדה היום מניית נייר חדרה בכ-6% למחיר של כ-115 שקל, המשקף את מחיר המינימום שבו יוצעו המניות במסגרת המכרז המוסדי. מחיר של 115 שקל למניה מהווה הנחה של 2.5% בלבד לעומת המחיר שבו רכשה פימי את מניות השליטה בנייר חדרה מידי כלל תעשיות באוגוסט השנה, בעסקה שתמורתה הכוללת הסתכמה ב-355 מיליון שקל.

אותה עסקה בוצעה לפי מחיר של 117.88 שקל מניה, ששיקף פרמיה של 45% על מחיר השוק במועד שבו דווח לראשונה על המגעים בין הצדדים. ההערכה בשוק כי קרן פימי תשביח את החברה גרמה לכך שמאז הפרסום הראשוני ועד אתמול זינקה מניית נייר חדרה ב-50%, ועקפה בתוך ארבעה חודשים בלבד את פרמיית השליטה ששילם דוידי לכלל תעשיות.

חוב פיננסי נטו של כ-400 מיליון שקל

נייר חדרה נסחרה היום לפי שווי של כ-590 מיליון שקל, וגיוס ההון המהותי (כ-25% משווי השוק) נועד לחזק את ההון העצמי של החברה ולתמוך בהשקעות הנדרשות כדי להוציא אל הפועל את תוכנית הצמיחה שבנו לה מנהלי קרן פימי.

נייר חדרה סיימה את הרבעון השלישי של 2015 עם כ-800 מיליון שקל בקופתה, אולם גם עם חוב פיננסי נטו של כ-400 מיליון שקל. עיקר החוב, בהיקף של 872 מיליון שקל (קרן וריבית שנצברה), הוא למחזיקי האג"ח של החברה, שנהנים מריבית גבוהה יחסית של כמעט 6% בשנה. בין אוקטובר 2015 לספטמבר 2017, תידרש נייר חדרה לתשלומי חוב של 440 מיליון שקל, שירוקנו את מרבית מזומניה.

בפימי היו שמחים כנראה להוביל פירעון מוקדם של לפחות חלק מהחוב באמצעות המזומנים שבקופה (ולחסוך את תשלומי הריבית בעתיד), אולם לכולם ברור כי מחזיקי האג"ח יתנגדו לוותר על הקופון הגבוה יחסית שהם מקבלים מדי שנה מהחברה. בשל כך, נדרש גיוס ההון הנוכחי, לצורך ביצוע תוכנית הצמיחה האסטרטגית מבלי להרחיב את מינופה של החברה. ללא גיוס ההון, היו נדרשים שם להמתין כנראה קרוב לשנתיים, עד שתזרים המזומנים הנקי שיצטבר בקופה יאפשר את מימון ההשקעות החדשות.

הפסד נקי ברבעון על אף ההתייעלות

נייר חדרה הציגה ברבעון השלישי הפסד נקי של 8.9 מיליון שקל, למרות צעדי ההתייעלות של הנהלתה בשנה האחרונה. בסיכום החודשים ינואר-ספטמבר 2015 עמד הרווח הנקי שלה על 253 מיליון שקל, פועל יוצא של רווח הון של כ-300 מיליון שקל שנרשם ברבעון השני, בעקבות מכירת ההחזקות (49%) ביצרנית החיתולים חוגלה קימברלי לידי שותפתה קימברלי קלארק.