נעילה מעורבת בבורסה; הפועלים קפצה 2.3%, פלוריסטם קרסה

ירידות שערים בבורסות אירופה ובוול סטריט ■ הנפט מתאושש - חוזה ברנט רושם עלייה של כ-1.2%

בורסת תל אביב / צילום: תמר מצפי
בורסת תל אביב / צילום: תמר מצפי

יום המסחר בבורסה (ד') נחתם במגמה מעורבת, ברקע לירידות שערים בבורסות אירופה ובוול סטריט, בעוד התנודתיות במחירי הנפט ממשיכה לרכז עניין בשוקי העולם. מדד המעו"ף טיפס בכ-0.1%, בעוד מניות הבנקים זינקו עד כ-2.3%. מחזור המסחר הסתכם בכ-1.32 מיליארד שקל.

 

מחירי הנפט, הגורם העיקרי שמשפיע על השווקים לאחרונה (לצד פעולות הבנקים המרכזיים) נסחרו אתמול בתנודתיות רבה. לאחר שחוזה WTI ירד אל מתחת ל-37 דולר לחבית, המחיר ננעל ב-37.51 דולר לחבית, ירידה של 0.4%. גם החוזים על הברנט ירדו אל מתחת ל-40 דולר לחבית, אך הם מתייצבים על מעט מעל למחיר הזה.

היום הנפט מתאושש. חוזה ברנט נסחר בעלייה של כ-1.2% לרמה של 40.72 דולר לחבית וחוזה WTI עולה בכ-1.1% ל-37.92 דולר לחבית.

בבית ההשקעות "טופ אלפא" מציינים כי "מחירה של חבית הנפט נגע בשפל שלא נראה מאז שנת 2009, אך להערכתנו לא רחוק הזמן שנראה את מחירה של חבית נפט נסחר במחיר של 30 דולר ואף פחות מזה. הקונספציה בעשורים האחרונים שמלאי הנפט בעולם מוגבל הוכיחה את עצמה כשגויה, התפתחות טכנולוגית המאפשרת הפקת נפט מפצלים ואיתור מאגרים חדשים בעומקים גדולים יותר הביאה להגדלת המלאים בעולם של הזהב השחור, תוסיפו לזה את הגידול בשימוש באנרגיה ירוקה ותמצאו שימי הזוהר של חבית נפט אשר נסחרה ב 150$ אינם יחזרו עוד".

המניות הדואליות חזרו עם פערים מעורבים. מניית כיל  המשיכה לרדת לאחר שחזרה מוול סטריט עם פער שלילי של כ-2%. 

פרוטרום  הודיעה הבוקר כי היא רוכשת את חברת אינבנטיב מהונג קונג בתמורה לכ-17 מיליון דולר. הסכם הרכישה כולל מנגנון תמורה עתידית המותנה בביצועיה העסקיים של החברה במהלך שלוש שנים ממועד הרכישה. העסקה מומנה באמצעות חוב בנקאי.

ישי דוידי מגדיל את ההשקעה בחברת נייר חדרה , לצורך חיזוק ההון של יצרנית מוצרי הנייר והקרטון. ארבעה חודשים לאחר שהשלימה את ההשתלטות על נייר חדרה, מובילה קרן פימי בניהולו של דוידי גיוס הון לחברה, בהיקף של 150 מיליון שקל.