פרוטרום קונה את חברת הטעמים אינבנטיב מהונג-קונג ב-17 מ' ד'

אורי יהודאי: "רכישת אינבנטיב היא ה-12 שאנו מבצעים השנה, תוך חיזוק מעמדנו כשחקן גלובלי מוביל בתחום הפתרונות הטבעיים של טעם ובריאות"

אורי יהודאי / צילום: איל יצהר
אורי יהודאי / צילום: איל יצהר

נמשך גל הרכישות של חברת פרוטרום בעולם. החברה, שמייצרת חומרי טעם וריח לתעשיות המזון והמשקאות, דיווחה היום כי רכשה את מלוא הבעלות על חברת אינבנטיב מהונג-קונג, תמורת 17 מיליון דולר (כולל נטילת חובות החברה הנרכשת). בפרוטרום  ציינו כי הרכישה מומנה באמצעות הלוואה בנקאית, וכי היא כוללת מנגנון תמורה עתידית המותנה בביצועיה העסקיים של אינבנטיב בשלוש השנים הקרובות.

אינבנטיב, שנוסדה בשנת 1998, עוסקת בפיתוח, בייצור ובשיווק של טעמים, תוך שימוש בטכנולוגיות המאפשרות שילוב של טעמים עם חלקי פרי, שוקולד, דגנים ואגוזים במוצרי מזון רבים ובמיוחד במוצרי חלב, גלידות, דברי מאפה ומשקאות. בין נובמבר 2014 לאוקטובר 2015 רשמה אינבנטיב הכנסות של 13.7 מיליון דולר.

"להעמיק פעילות בסין ובמזרח"

לאינבנטיב משרדי מכירות בהונג-קונג ובשנגחאי, ומפעל ייצור בעיר ג'אוצ'ינג שבדרום סין. בסיס הלקוחות שלה כולל יצרני מזון ומשקאות גלובליים הפועלים בסין, וכן יצרני מזון ומשקאות מקומיים המייצאים את תוצרתם למדינות בדרום מזרח אסיה, במזה"ת ובדרום אמריקה.

לדברי אורי יהודאי, נשיא ומנהל העסקים הראשי של פרוטרום, רכישת אינבנטיב ממשיכה את יישום אסטרטגיית הצמיחה המהירה של הקבוצה. "שמנו לנו כיעד מרכזי להרחיב ולהעמיק את פעילותנו בשווקים המתפתחים של סין ודרום מזרח אסיה, שבהם שיעורי צמיחה גבוהים, הן באמצעות צמיחה פנימית והן באמצעות רכישות.

"רכישת אינבנטיב, שהיא אחת החברות המקומיות המובילות בסין בתחום הטעמים וחומרי הגלם הייחודיים למזון, מהווה צעד חשוב נוסף בהשגת יעד זה. שיעורי הצמיחה של צריכת מזון מעובד בסין ממשיכים להיות גבוהים, ונובעים מהמעבר של האוכלוסייה הסינית לחיים עירוניים, כניסתן של נשים למעגל העבודה ושינוי בדפוסי החיים והרגלי הצריכה של הצרכן הסיני. על פי הערכות, ב-2015 צריכת המזון המעובד בסין תעבור את זו האמריקאית, ועדיין צרכן סיני ממוצע צורך רק כרבע מהמזון המעובד שצורך צרכן אמריקאי ממוצע, כך שפוטנציאל המשך הצמיחה גדול מאוד".

יהודאי הוסיף, כי "רכישת אינבנטיב היא ה-12 שאנו מבצעים השנה, ואנו פועלים לאיתור ולביצוע רכישות אסטרטגיות נוספות של חברות ופעילויות בתחומי פעילותנו, תוך חיזוק מעמדנו כשחקן גלובלי מוביל בתחום הפתרונות הטבעיים של טעם ובריאות".

מניית פרוטרום הגיבה היום להודעה בעלייה של כ-4% והשלימה זינוק של 53% מתחילת השנה לשווי חברה של 10.8 מיליארד שקל.

מתחילת השנה ביצעה כאמור פרוטרום 12 רכישות של חברות ברחבי העולם בעלות כוללת של 200 מיליון דולר, שמומנו במלואן בחוב בנקאי.

בתשעת החודשים הראשונים של 2015 הציגה פרוטרום עלייה של 5% בהכנסות ל-647 מיליון דולר וצמיחה של 7% ברווח הנקי ל-72 מיליון דולר. בין אוקטובר 2014 לספטמבר 2015 הגדילה פרוטרום את מצבת החובות הבנקאיים שלה ב-142 מיליון דולר (64%), בין השאר לצורך מימון הרכישות שביצעה.