ירידות בבורסה; מניית כיל ירדה ב-1.1%, לאומי ב-1.2%

מחזור המסחר מסתכם בכ-1.53 מיליארד שקל ■ המשקיעים בעולם דרוכים לקראת החלטת הריבית של הפד בשבוע הבא ■ עליות קלות בוול סטריט

בורסה / צילום: תמר מצפי
בורסה / צילום: תמר מצפי

המסחר בבורסה בת"א ננעל היום (ה') בירידות שערים, ברקע לתנודתיות החריפה שמאפיינת את המסחר במחירי הנפט ובוול סטריט אתמול והיום, והמשך החולשה בבורסות אירופה. הפעילים בשוקי העולם דרוכים לקראת החלטת הריבית הגורלית אותה יפרסם הפד בשבוע הבא וממשיכים לעקוב בדריכות אחר מחירי הסחורות. מחזור המסחר הסתכם בכ-2.2 מיליארד שקל. מדד ת"א 25 רשם השבוע ירידה של 1.8%. 

 

 

החוזים על הנפט זינקו אתמול עם פרסום דוח המלאים השבועי בארה"ב, שהצביע על ירידה חדה במלאי הנפט, בהיקף של 3.6 מיליון חביות בשבוע שהסתיים ב-5 בדצמבר. בשוק ציפו דווקא לעלייה של כ-700 אלף חביות במלאי הנפט. עם זאת, מחירי הזהב השחור כמו גם המסחר בוול סטריט, ביצעו סיבוב פרסה וננעלו בירידות שערים. הנפט, נזכיר, נסחר ברמה של כ-37 דולר לחבית, שפל של כמעט 7 שנים.

עידן אזולאי מנהל השקעות ראשי אפסילון מציין היום כי "הקריסה במחירי הסחורות לצד העובדה שתשואות האג"ח בארה"ב נותרות נמוכות על אף הציפיות להעלאת ריבית מעידים על ציפיות להתמתנות בפעילות הכלכלית בעולם. לאור זאת, עליית התשואות בשוק האג"ח המקומי בשבוע האחרון תמוהה. אני סבור שהשיפוע התלול של החלק הארוך יוצר הזדמנות להארכת מח"מ".

בעוד מחירי הנפט מערערים את היציבות של השווקים הפיננסים, המשקיעים דרוכים לקראת החלטת הריבית בארה"ב ביום רביעי הבא. אומנם העלאת הריבית החודש לראשונה מזה כ-10 שנים נראית כעובדה מוגמרת והשווקים מתמחרים סיכוי של 70% לשינוי המדיניות המוניטארית, בשוק מתחילים להישמע קולות הקוראים ליו"רית הפד ג'נט ילן  "לחשב מסלול מחדש" ולשקול לדחות את העלאת הריבית למועד מאוחר יותר. כלכלנים כגון לארי סאמרס מציינים כי הדולר חזק מדי, מחירי הסחורות נמוכים וצפויים להעמיק את מגמת הדפלציה ועל כן התנאים עדיין לא בשלים להעלאת הריבית.

מניות הבנקים, ובייחוד פועלים  ולאומי , ריכזו עניין במסחר ברקע להמלצות הצפויות של ועדת שטרום, שעיקרן הפרדת כרטיסי האשראי מהבנקים. אתמול הסתיימה פגישה נוספת בין שר האוצר כחלון לבין נגידת בנק ישראל קרנית פלוג ללא תוצאות. השניים לא הצליחו להתגבר על המחלוקות המרכזיות. (לסיפור המלא).

דסק"ש  בלטה במסחר במסחר לאחר שאסיפת בעלי המניות שתוכננה להיום בצהריים נדחתה בעקבות התנגדותו של שחקן הנוסטרו דוד אדרי לחבילת התגמול של המנכ"ל הנכנס גיל שרון. (לסיפור המלא)

מניות האנרגיה המשיכו להיסחר בתנודתיות גבוהה, זאת ברקע לקריסת מחירי הנפט מצד אחד ולאישור הצפוי של מתווה הגז מצד שני. נציין את אבנר , דלק קידוחים  ורציו .