בורסות אירופה ננעלו במגמה מעורבת; הנפט ממשיך בירידה

כלכלת טורקיה צמחה בקצב של 4% ברבעון השלישי ■ דיווח: הרגולטורים בסין יכריזו על רפורמות בהליך ההנפקות בבורסה ■ המפקח על המט"ח בסין מרגיע: אין צורך בפיחות חד של היואן

בורסת סין / צילום: רויטרס
בורסת סין / צילום: רויטרס

המסחר בבורסות אירופה ננעל היום (ה') במגמה מעורבת, לאחר נעילה במגמה דומה בבורסות אסיה. זאת, בצל הנעילה השלילית אמש בוול סטריט והתנודתיות החריפה במחירי הנפט. הסוחרים הגיבו לדיווחים לפיהם הממשל בסין יכריז בקרוב על רפורמות נרחבות הנוגעות להנפקות הראשוניות. 

 

החוזים על הנפט עברו לירידה של עד 1.5% לאחר שאתמול ירדו בכ-0.6%. לאחר פרסום הדוח השבועי של מלאי הנפט בארה"ב החוזים קפצו עד כ-4% ולצידם התהפכה המגמה גם במסחר בוול סטריט, אך כאמור בסיום אתמול המסחר ננעל בירידות. הנפט, נזכיר, עדיין נסחר בשפל של כ-7 שנים. מחירי סחורות נוספים ממשיכים לצנוח ומשפיעים לרעה על אותן מדינות המבוססות על יצוא סחורות כגון אוסטרליה.

הגירעון המסחרי בבריטניה התרחב באוקטובר לרמה של 11.8 מיליארד דולר, לעומת גירעון בהיקף של 8.8 מיליארד דולר בספטמבר. כלכלנים בשוק ציפו לכך שהגירעון יתרחב לרמה של 9.8 מיליארד דולר. 

כלכלת טורקיה התרחבה בקצב של 4% (בשיעור שנתי) ברבעון השלישי, הרבה מעל התחזיות שצפו קצב צמיחה בשיעור של 2.7%.

ביוון פורסם כי שיעור האבטלה נותר בספטמבר על 24.6%.

הוול סטריט ג'ורנל מדווח כי הרגולטורים בסין יכריזו על רפורמה מקיפה הנוגעת להנפקת מניות בבורסות המקומיות, שתצא לפועל במארס 2016. ע"פ הדיווח, קיימות בסין 670 חברות שממתינות להפוך לאישור הממשל להפוך לציבוריות והחל ממארס הן יוכלו לעשות זאת תחת כללי ההנפקה החדשים.

בעוד בשוק חוששים כי סין תצטרף במלוא העוז למלחמת המטבעות ותזעזע את השווקים, הרגולטור הסיני שאחראי על המט"ח מרגיע את המשקיעים ומודיע כי ירידה מתונה ברזרבות המטבע של המדינה היא נסבלת ואין צורך לבצע פיחות חד של היואן.

באירופה ריכזה עניין מניית גלנקור , לאחר שהחברה הודיעה כי היא מגבירה את הקיצוץ בהוצאות כדי להקטין את החוב.

מניות חברות הברוקראז' בסין נסחרו במגמה חיובית. נציין את Citic Securities, ו-Huatai Securities. 

ביפן, מניותיהן של היצואניות הגדולות נסחרו במגמה שלילית, ביניהן טויוטה, הונדה, פנסוניק וסוני.