הדוח שמחליש את מחיר הנפט עוד יותר היום

אופ"ק ממשיך באסטרטגיה שנועדה לרסק את תעשיית פצלי השמן האמריקאית - והגדיל את התפוקה ברבע מיליון חביות מדי יום במהלך נובמבר ■ אופ"ק: תפוקת הנפט בארה"ב יורדת כבר מאפריל - ותמשיך לרדת בשנה הבאה

נפט / צילום: רויטרס
נפט / צילום: רויטרס

מחיר הנפט  יורד היום (ה') מתחת ל-37 דולר לחבית, ירידה של כ-0.5%, על רקע דוח של אופ"ק המצביע על עלייה בתפוקת קרטל הנפט. 

לפי הדוח, תפוקת אופ"ק עלתה ב-230 אלף חביות מדי יום בנובמבר (בהשוואה לאוקטובר), והסתכמה ב-31.695 מיליון חביות ביום. הסיבה העיקרית לעלייה היא שיפור בתפוקת הנפט של עיראק.

במקביל, אופ"ק חתך ב-250 אלף חביות ביום את תחזית התפוקה של המדינות שאינן חברות באופ"ק, לרמה של 57.14 מיליון חביות בממוצע לשנת 2016. לפי אופ"ק, תפוקת חברות פצלי השמן בארה"ב יורדת באופן רציף מאז אפריל השנה. לפי תחזית הקרטל, התפוקה בארה"ב תמשיך לרדת בשל הירידה החדה במחירי הנפט.

בשבוע שעבר החליט אופ"ק להגדיל את תפוקת הנפט שלו ל-31.5 מיליון חביות ביום, בניגוד גמור להערכות אנליסטים שסברו כי אופ"ק יצמצם את תפוקת הנפט ל-30 מיליון חביות ביום. המטרה ברורה: לשמור על מחירים נמוכים על מנת לרסק את תעשיית פצלי השמן בארה"ב.

אתמול פורסמו נתונים בארה"ב לפיהם מלאי הנפט שם ירד ב-3.6 מיליון חביות בשבוע שהסתיים ב-4 בדצמבר, לאחר 10 שבועות רצופים של עליות במלאים. למרות זאת, מלאי הנפט בארה"ב עדיין שוהה בשיא של 80 שנה - 485.9 מיליון חביות.